eufy Video Doorbell (Battery-Powered) Review

Idsert 28 december 2021, 166 views Product gekocht

eufy Video Doorbell (Battery-Powered)

Ik moet zeggen dat ik er meer van had verwacht. Ik was gegaan voor een product waar ik geen abonnement voor hoefde af te sluiten maar dat komt met een prijs. Nou heb ik verder geen ervaring maar denk dat ik toch liever voor de Google Hello achteraf was gegaan.

Pluspunten

• Goed signaal dankzij Wi-Fi via home base
  • Goed beeld
  • Geen abonnement nodig
  • Bedraad te installeren

Minpunten

• Slechte integratie van Google Smart functies
  • Plastic behuizing van de deurbel
  • Software instabiel / veel bugs
  • Bluethooth oorjes niet te gebruiken met app
  • Slechte handleiding / wizard

Kwaliteit Score: 2
Ik moet eerlijk zeggen dat ik er meer van had verwacht. Ik was gegaan voor een product waar ik geen abonnement voor hoefde af te sluiten maar dat komt met een prijs.

Wat wel fijn is, is dat ik door de ingebouwde Wi-Fi in de home base geen ethernetkabel moeilijk hoefde aan te leggen en kan ik zo makkelijker via em hoek goed signaal van de bel krijgen (zit nu in meterkast waar ik geen internet verder heb). Ik weet niet wat voor een problemen ik had gekregen bij de Ring of de Google Hello omdat ik slecht Wi-Fi bereik bij mijn voordeur heb.

Beeld is goed, al lijkt me een lagere resolutie ook wel voldoende.

Wat me vooral tegenvalt is dat ik er weer ben gekomen dat ik mijn Google Home mini en Nest hub niet kan laten rinkelen (Chime) als iemand de bel indrukt. Dit schijnt alleen te werken met Alexa.

Verder ging de installatie niet vlekkeloos door verschillende autorisatie foutmeldingen. Uiteindelijk wel aan de praat gekregen maar hoe, geen idee. Ineens werkte het.

Bij het monteren is te merken dat de bel van plastic is. De bracket die je tegen de muur schroeft voelt slap aan. Kijk dus uit met het vastschroeven want het breekt denk ik zo.

Wanneer ik de app open krijg ik alleen geluid op mijn Android telefoon zelf, dus ook dat lijkt nog een bug. Ik hoop dat dit wordt opgelost want nu moet ik altijd met mijn telefoon aan mijn oor terwijl ik eigenlijk altijd mijn bluetooth oortjes gebruik.

Om toch nog iets positiefs weer te melden is dat hij ook zonder batterijen te gebruiken is door deze om je bestaande bel trafo am te sluiten. Al had ik liever gehad dat ze de bel kleiner hadden gemaakt en dan zonder batterijen.

Ik weet niet of ik nog e.e.a. moet kalibreren maar ook de trigger van bewegingen werken niet altijd.

Nou heb ik verder geen ervaring met Ring of Google hello maar denk dat ik toch liever voor de Google Hello achteraf was gegaan. Je kunt merken aan alles dat Anker het aantal bugs niet verwerkt krijgt wat resulteert in een inferieur product. Ook de handleiding en wizard van installatie en foutmeldingen ontbreken of zijn niet logisch.

Heb jij ook een eufy Video Doorbell (Battery-Powered)?

Vraag & Aanbod