Toshiba 32LA3B63DG Zwart

€ 249,61
Specificaties 32" • Full HD • LCD • HDR • 1 tuner • 60Hz - Bekijk alle specificaties

Toshiba 32LA3B63DG Zwart Review

mythiq 27 december 2021, laatste update op 27 december 2021, 326 views Product gekocht

Toshiba 32LA3B63DG Zwart

Goedkope Android-TV met prima beeld, hoge contrasten en vreselijk slecht geluid. Wel Full HD, 60Hz, bluetooth, chromecast en bedraad én draadloos netwerk.

Pluspunten

• 32 inch + Android TV voor 250 euro
  • mooi helder beeld
  • goede contrasten door direct LED backlight
  • ingebouwde chromecast

Minpunten

• afschuwelijk slecht geluid
  • onduidelijk instellingen menu
  • vrij plompe voet.
  • afstandsbediening kan echt beter

Ik wilde een kleine smart TV, maximaal 32" voor NPO, Netflix, Prime Video en Disney+. Verdere eisen: net zulke mooie kleuren en hoog contrast als mijn vorige 32" (geen edge-lit backlight dus), bedrade netwerkaansluiting, voldoende aansluitingen voor de DVD speler, de chromecast en af en toe een laptop. Oh ja: en een budget van maximaal 350 euro.
Deze TV voldoet aan bijna alle eisen. Het geluid is namelijk zó vreselijk slecht dat ik 'm bijna heb teruggestuurd. Er is echter maar weinig keuze in 32" smart TV's die geen eigen OS hebben (slechte ervaringen met het updatebeleid van Samsung) en aan de rest van al mijn eisen voldoen.
Het slechte geluid heb ik met een soundbar opgelost. Nog net binnen mijn budget; de goedkoopste TV die aan alle eisen voldoet én voldoende goed beeld heeft én redelijk geluid heeft, kost vanaf 450 euro.

De TV heeft nog wat leuke opties: ingebouwde Chromecast, een Netflix- en een Youtube-knop op de afstandsbediening en prima werkende bluetooth. Ik had nog geen soundbar en heb tijdens het wachten op de levering mijn serie met bluetooth oortjes met prima geluid gebinged.

In de afstandsbediening zit ook een microfoon (voor de Google Assistent, niet getest, ik gebruik 'm niet). De AB moet je erg goed richten en reageert over het algemeen slecht. Ook maken de knopjes een klik. Voor mij geen probleem, ik gebruik ook graag een mechanisch toetsenbord. Het 'bloep'-geluid bij elke "klik" kun je niet uitzetten zoals op je Android telefoon.
Omdat ik ook geen kabel-TV heb of gebruik, is de AB dus behoorlijk overkill voor mij. Ik gebruik daarom vooral de afstandsbedienings functie van mijn Android smartphone in Google Home. Dit werkt naadloos samen met Chromecast en Google/Android-TV en hoef je niet te richten.

Mijn eindoordeel: qua beeld en opties voldoende waar voor je geld. Tenzij je geen soundbar wilt. Dan vooral NIET kopen want de ingebouwde luidsprekers zijn echt HEEEEEL slecht.

Heb jij ook een Toshiba 32LA3B63DG Zwart?