1 review

Huawei MateView GT 27 Zwart

€ 249,-
Specificaties 27" • 2560x1440 (Quad HD) • 165Hz • VA • - Bekijk alle specificaties

Huawei MateView GT 27 Zwart Review

AudibleReality 26 december 2021, laatste update op 10 januari 2022, 616 views Product gekocht

Huawei MateView GT 27 Zwart

Heb twee van deze schermen gekocht ter vervanging van twee Samsung LC27JG50QQUXEN. Pluspunten zijn de zakelijke strakke vormgeving, kleurbereik en 165hz refresh-rate, Instellingen in het menu zijn beperkt. Het scherm ondersteund G-Sync en Free-Sync d.m.v. verborgen menu instelling, die ik bovendien maar bij één van de schermen kon instellen.

Pluspunten

• kleuren (kleurbereik)
  • zakelijke uitstraling
  • redelijk snel (4ms)
  • 165hz
  • goede in hoogte verstelbare voet
  • bouwkwaliteit
  • VA

Minpunten

• klein beetje backlite bleeding
  • VA
  • korte hdmi kabel bijgeleverd
  • externe voedingsadapter

Design is gelukkig zakelijk en strak; ik wilde per se geen schreeuwerige 'game' schermen in mijn kamer, maar als casual gamer is een snel scherm wel zo prettig. Het is dus een game scherm, met een zakelijke, eenvoudige en dus rustige uitstraling. Free sync en g-sync worden volgens mij beide wel ondersteund, maar is een verborgen optie in de instellingen, waarom is me een raadsel. En het gekke is dat ik maar bij één scherm deze optie kan instellen. Dat de sync opties worden ondersteund is overigens nergens in de officiële berichtgeving terug te vinden, vreemd dus. Als de sync opties van erg belang zijn, dan zou ik even verder zoeken.

Ik gebruik de schermen met de VESA mount, dus zonder voet, maar deze voet is wel erg goed. Makkelijk in hoogte verstelbaar en het scherm kan stukje van voor naar achteren kantelen. Bediening via joystick onder op het scherm is redelijk ok. Mis wel instelmogelijkheden zoals het kunnen tweaken van RGB. Beeldkwaliteit is wat je van VA scherm mag verwachten. Ik vind kleuren optisch goed. Helderheid contrast zijn ook goed. Ook zijn de schermen mooi gelijk wat kleur en lichtsterkte betreft; als ze strak naast elkaar hangen wil je geen grote verschillen. Ik heb niet de juiste meetapparatuur, dus kan ik alleen mijn subjectieve waarneming hier weergeven.

Schermen zijn rustig voor de ogen door pixeldichtheid en hoge refresh-rate. Maar de 'overall' kwaliteitsverbetering t.o.v mijn 2,5 jaar oude Samsung schermen is niet bijzonder spectaculair, al geldt dat niet voor de bouwkwaliteit; die is echt veel beter. Sommigen vinden 1 x HDMI en 1 x DP te karig; ik gebruik enkel de DP poort en heb dus voor mijn toepassing voldoende aansluitingen.

Al met al een prima VA paneel, wat er strak uitziet en met een goede bouwkwaliteit. De 1500R is geen groot verschil ten opzichte van de 1800R die ik daarvoor had. Ik gebruik ze strak naast elkaar en dat ziet er prima uit.

Ik denk dat de schermen wat goedkoper moeten worden willen ze echt heel interessant worden; ik heb er €350,- per stuk voor betaald, dat was iets te duur voor mijn gevoel. De schermen fluctueren overigens erg veel in prijs zie ik in de pricewatch.

edit 10-1-22 wat verbeteringen in de tekst en prijs die er voor betaald heb toegevoegd.

Heb jij ook een Huawei MateView GT 27 Zwart?