1 review

Crownstone Built-in One Extension kit (1 unit)

€ 44,95
Specificaties 1x Schakelaar (Bluetooth Smart) - Bekijk alle specificaties

Crownstone Built-in One Extension kit (1 unit) Review

choking_duck 24 december 2021, 96 views Product gekocht

Crownstone Built-in One Extension kit (1 unit)

De crownstone kan een hoop en heeft geinige features maar heeft veel ruimte voor verbetering.

Pluspunten

• Switchcraft
  • Dimmen
  • Schema's
  • Duidelijke handleidingen
  • App

Minpunten

• Vergeet schema's
  • Matige verbindingskwaliteit
  • Ziet switchcraftpuls over het hoofd (en vergt dus 2x schakelen voor aan of uit)
  • Dimmen niet stabiel
  • Geen hub of verbindingsoptie voor buitenshuis

Kwaliteit Score: 3
Na lang wikken en wegen drie stuks gekocht om eens te kijken. Je wil eens wat als je een nieuw huis inricht :)
Bij een nachtelijk toiletbezoek was mijn droom altijd een lamp die overdag duizend schitterende zonnen aan licht geeft, en 's nachts nog net zorgt dat je het gat van de deur kunt zien.
Hue is leuk maar ook duur, en dimbare lampen heb ik al, zij het dat je druk-en-draai-dimmer in de badkamer nu niet echt een goed idee is met alle nattigheid.
Dus de Crownstone. Initiatief van een bekende van een hele goeie vriend. Lange tijd al naar gekeken en ze omschrijven qua features wat ik wil: veel flexibiliteit.
Nu was het tijd voor de proef op de som en ik ben blij dat dat tot drie exemplaren beperkt is gebleven, want ze vallen me vrij fors tegen.

-Updates gaan amper zonder je telefoon in de lasdoos van de crownstone te duwen
-Schema's worden vergeten: 's nachts gaat m'n licht tot vier keer toe niet aan waarna ik daarna alsnog de volle mep licht krijg
-Een gedimde lamp gedraagt zich als de branding van de zee: langzaam zachter, langzaam feller.
-Switchcraft werkt vaak niet: de lamp flikkert wel even maar schakelt niet uit, bijvoorbeeld.

Ik hou rekening met de optie dat mijn telefoon constant aan moet zijn en verbinding moet kunnen maken wil dit werken, naast dat de mesh moet kunnen werken om iets te kunnen, of dat de opties dan wellicht beter worden maar tegelijkertijd heb ik er een hard hoofd in: de app laadt de gegevens op de crownstone (bijvoorbeeld mijn dimwensen) en daarna werkt het een dag zonder tussenkomst van mijn telefoon. Als mijn hele smarthome aan dit soort dementie gaat lijden wordt er vooral ergernis geschakeld. ;)

Heb jij ook een Crownstone Built-in One Extension kit (1 unit)?