Ubiquiti UniFi Video G3-FLEX Camera

€ 92,26
Specificaties Bedrade PoE buitencamera + app - Bekijk alle specificaties

Ubiquiti UniFi Video G3-FLEX Camera Review

Mr_0izO 21 december 2021, laatste update op 21 december 2021, 635 views Product gekocht

Ubiquiti UniFi Video G3-FLEX Camera

Mooie compacte camera, ideaal om binnen ergens te plaatsen. Beeldkwaliteit is top en audio is redelijk. In het donker is de beeldkwaliteit nog steeds goed te doen met infrarood. Heeft alleen helaas geen wifi en geen smart detections.

Pluspunten

• Compact
  • Goede beeldkwaliteit
  • Werkt super met Unifi Protect
  • Zelf beelden in beheer & geen abonnementskosten

Minpunten

• Geen wifi
  • Geen smart detections

Kwaliteit Score: 5
Vorig jaar heb ik mijn Ring deurbel en camera's vervangen door Ubiquiti. Aangezien ik thuis al mijn complete netwerk op Ubiquiti had draaien en niet tevreden was over Ring, was dit een logische stap. In de woonkamer heb ik de G3-Flex camera nu al een jaar draaien. Het is de enige camera van de generatie G3 die ik heb, de rest is allemaal G4. Zodra de G4 Instant beschikbaar wordt, wil ik die gebruiken om de G3-Flex te vervangen.

Waar ben ik blij mee:
De camera ziet er goed uit en heeft een perfect formaat. Ik heb hem op een kast staan in de woonkamer en hij valt niet op. De installatie gaat erg makkelijk (zoals alle spullen van Ubiquiti). Kwestie van aansluiten en adopten in de portal. Ik was aardig verrast door de beeldkwaliteit, aangezien hij wat goedkoper was dan de andere camera's. Zelfs in het donker heeft die redelijk beeld (met infrarood).

In de Unifi protect portal heb je de mogelijkheid om veel verschillende instellingen te wijzigen. Denk hierbij aan de opname kwaliteit, uitgebreide motion instellingen, privacy zones, RTSPS en overlay info. Via de portal kun je ook de livestream bekijken en beeld terugkijken (tot zover je opslag toelaat). Daarnaast is het erg fijn dat je niet beperkt bent tot maar 30 seconden beelden terugkijken en gewoon zelf de beelden in beheer hebt (en dus ook geen abonnementskosten).

Waar ben ik minder blij mee:
Ik had het fijn gevonden als er wifi op zat. Dan had ik er ook wat meer aangeschaft voor op andere plekken in het huis. Op de meeste plekken heb ik geen UTP-kabels lopen in huis, dus ben je beperkt. Een ander klein minpunt is dat ik een bredere lens ben gewend. Wanneer de lens iets breder was geweest staat de complete woonkamer erop. Maar hier heb ik verder niet veel last van. Verder hebben al mijn andere camera's smart detection (G4-modellen), dit hebben de G3-modellen helaas niet. Daarnaast was er geen vergelijkbaar G4-model beschikbaar.

Ik kan me voorstellen dat het voor sommige mensen een nadeel is dat je een Cloud Key (of andere NVR) nodig hebt. Zeker wanneer je maar één camera wilt gebruiken. Maar voor mij is dit geen probleem, aangezien ik meerdere camera's heb draaien en ook al een Cloud Key had.

Heb jij ook een Ubiquiti UniFi Video G3-FLEX Camera?

Never mind, niet goed gelezen.

Heb zowel de G3 Flex als Instant, dus als je Wifi en een bredere lens wilt klinkt de overstap logisch.

[Reactie gewijzigd door Greatsword op 21 december 2021 18:54]

Die was er een jaar geleden nog niet. Vandaar dat ik aan het wachten ben tot de G4 instant gereleased wordt. Was al beschikbaar in early access, maar helemaal uitverkocht.
Lekkere beknopte review, ik snap alleen deze zin niet: Op veel plekken heb ik een UTP-kabels lopen in huis, dus ben je beperkt.
Bedankt voor de opmerking! Was weer sneller aan het denken dan dat ik kon typen haha, heb het direct aangepast