Remeha eTwist

€ 229,-
Specificaties Modulerende Aan/uit thermostaat + app - Bekijk alle specificaties

Remeha eTwist Review

FR Ship Models 19 december 2021, laatste update op 5 januari 2022, 362 views Product gekocht

Remeha eTwist

Moderne allround thermostaat die alles zou kunnen. Helaas troffen wij een defect exemplaar. Gevolg een week in de kou voordat we een nieuwe ontvingen. Maar eerlijkheid staat voorop, de nieuwe werkt perfect. Simpel te gebruiken zowel live als via WiFi in combinatie met een Remeha CV.

Pluspunten

• Mooi design
  • WiFi bestuurbaar
  • Veel programma mogelijkheden

Minpunten

• geleverd met gateway
  • pittig geprijsd

Kwaliteit Score: 4
Voor de prijs van € 165,00 mag je wel iets verwachten( aanbieding Bol.com) Het eerste exemplaar had zo zijn eigen manier van werken, deed van alles behalve wat hij moest doen. Omruilen en dus een week in de kou, wat gepruts met een oude thermostaat. Maar eenmaal opgelost de nieuwe E-Twist aan de praat en deze werkt uitstekend. Eenvoudig te installeren en te programmeren. Werkt secuur zowel in huis als via WiFi. Veel programmamogelijkheden per dag en per dagen of week, wat je maar wil. Dagen kopieëren kan ook wat een hoop werk scheelt. E-twist werd geleverd met een gateway als zijnde externe voeding voor de niet Remeha CV's. Bij onze Cw-24 Remeha bleek hij niet nodig. Gelet op de prijs is het misschien slimmer om de E-Twist ook als zodanig los te verkopen zonder de gateway. De aanschafprijs is best pittig en wat moet ik met een gateway werkeloos in een doos. Het programmeren van de verschillende klokprogramma's gaat het snelst via de WiFi op je gsm. Download de E-Twist app op je gsm en na de identificatie van de app met de thermostaat werkt het perfect. Zorg wel dat je WiFi sterk genoeg is. Ook het schakelen tussen klokprogramma's en handmatig is vrij simpel. Uiteindelijk zijn we zeer tevreden na een wat kille start met de Remeha CV set.

Heb jij ook een Remeha eTwist?

Vraag & Aanbod

Deze lijkt mij gewoon defect. Kun je 'm niet bij jouw leverancier retourneren en een nieuwe vragen?
Zeker met de "bewijslast" die je hebt lijkt mij dit niet moeilijk. Ik wil dit exemplaar niet goedpraten maar een maandagochtend exemplaar komt bijna bij elk merk voor.
Ha ha Niels, hij gaat morgen retour naar Remeha, ook die snapten er niets van. Zou een maandagexemplaar kunnen zijn maar over het algemeen wordt iedere print doorgemeten voordat hij verpakt wordt. We gaan het zien. Technim (Bol.com) was in ieder geval snel met een retourzending voor garantie dus dat is geen probleem. Hoe de vervanger zich gedraagt zullen we zien.