Medion Erazer X52773 Zwart

Niet beschikbaar
Specificaties 27" • 2560x1440 (Quad HD) • 144Hz • PLS • 1ms - Bekijk alle specificaties

Medion Erazer X52773 Zwart Review

GameFreak07 18 december 2021, laatste update op 23 november 2022, 290 views Product gekocht

Medion Erazer X52773 Zwart

helaas ging het na 1 jaar heel raar doen.....

Pluspunten

• helderheid is flexibel van lekker donker tot fel
  • contrast en helderheid heel gemakkelijk snel aan te passen met joystick
  • bediening is wennen, maar simpel en werkt super
  • installatie super simpel
  • stabiel, wiebelt pas een beetje bij klap op bureau
  • 144Hz, zo lekker ook voor productief op de desktop!
  • mooie kleuren met prima kijkhoeken
  • OSD instelling om "blauw licht" te reduceren. een soort ingebouwde "night light" functie

Minpunten

• kleur aanpassing via monitor menu niet mogelijk. ( kleur temperatuur wel )
  • beetje verwarrend: Adaptive-sync staat standaard uit, moet eerst manueel aangezet worden in OSD menu
  • een USB-hub had leuk geweest
  • helaas maar 1 displayPort ingang
  • overlijdens proces lijkt te beginnen na drie kwart jaar
  • onleesbare tekst tijdens scrollen. zeker bij wit op zwart

helaas..... het exemplaar van de monitor die ik gekocht heb begon na een half jaar heel vreemd te doen: willekeurig signaal verlies tijdens het wakker worden van mijn computer. Dus monitor detecteert dat de computer wakker word, maar verliest daarna signaal. En soms werkt het standby LED lampje niet eens......

Er is extreem veel ghosting tijdens het verticaal scrollen. Extreem goed zichtbaar tijdens het scrollen op websites waar de achtergrond donker is en de tekst licht. Ik hoef niet eens direct naar de tekst te kijken om het duidelijk te kunnen zien. Ook is er willekeurig gestotter te zien in Windows, terwijl het 100% vloeiend zou moeten zijn op 144Hz. Het lijkt erop alsof de monitor onstabiel is.

De achterkant van de monitor is glimmend zwart en extreem makkelijk te beschadigen. ALLES is erop zichtbaar. Voor sommigen zal dat nooit zichtbaar zijn maar in mijn geval staat de monitor in de woonkamer dus de achterkant is vaak zichtbaar. Het minste aanraken maakt rare vage strepen.

De aankoop prijs mag dan lager zijn dan andere monitoren, maar ik heb de indruk dat er teveel bespaard is op de interne kwaliteit van deze monitor. Mijn oude MEDION monitor werkt beter dan dit gare ding.

Heb jij ook een Medion Erazer X52773 Zwart?