Linksys WRT54G Wireless-G Broadband Router Review

Visjes 26 juni 2006, 1.451 views

Linksys WRT54G Wireless-G Broadband Router

Pluspunten

• opensource
  • stabiel

Minpunten

• behuizing had sterker gemogen

Beheerbaarheid Score: 5
Ik maak gebruik van de WRT54G V2, deze verzorgt al ruim 2 jaar voor een stabiele internet connectie.

Heb het eerste ander half jaar op de officele firmware gedraaid, deze had wel als nadeel dat de WiFi maar slechts met 28mw uitzende. Hierdoor had ik soms slecht bereik in de uithoeken van me huis.

Sinds een half jaar draai ik de DD-WRT firmware erop. Dit is echt de moeite waard. Het is alleen maar een leuker speeltje geworden.

Enigste nare ervaring die ik met dit product heb gehad is dat hij een keer fout is gegaan met het flashen van zijn firmware. Waardoor me router wijgerde op te starten. Dit toch nog weten te repareren en draaide weer mooi door.

Dit is de beste investering die ik ooit heb gedaan.

Heb jij ook een Linksys WRT54G Wireless-G Broadband Router?

Een prima vervanging van mijn draytek vigor 2200e. Alles wat je nodig hebt, kun je vinden in deze serie (m.u.v revisie v5-v7).
Met de Thibor Hyperwrt firmware heb je een beter bereik, 14 wireless kanalen, een SSH daemon, betere firewall settings die je zelf nog kan uitbouwen, QOS, "DMZ", een aantal handigheidjes zoals een rebootknopje op de mgmt pagina, etc

zie: http://www.thibor.co.uk/

Mocht je signaal na het installeren van deze firmware nog niet voldoende zijn, dan kun je altijd nog een simpele signaalbooster maken van een bus pringles ofzo.

Zie: http://www.hackaday.com/entry/1234000870032574/ :+

Deze router is leuk speelgoed en compleet voor zowat alle gevallen. :7