Logitech MX Master 3 Grafiet (met Unifying-ontvanger)

€ 97,99
Specificaties Bluetooth muis en 4.000dpi sensor - Bekijk alle specificaties

Logitech MX Master 3 Grafiet (met Unifying-ontvanger) Review

Mr_0izO 17 december 2021, 190 views Product gekocht

Logitech MX Master 3 Grafiet (met Unifying-ontvanger)

Ligt perfect in mijn hand en functioneert goed op verschillende oppervlaktes. Verder gaat de accu ook nog lang mee. Hij is prijzig, maar zeker het geld waard! Zou verder wel nog mooi zijn als je hem alleen via de USB-kabel aansluit dat die dan ook functioneert.

Pluspunten

• Comfortabel
  • Mooi design
  • Functioneert goed op verschillende oppervlaktes
  • Accuduur
  • Bluetooth

Minpunten

• Functioneert niet via USB-kabel

Ik heb al sinds een aantal jaar de MX Master. Ik was opzoek naar een muis die via bluetooth werkt, zonder dat ik iets hoef aan te sluiten. Daarnaast was vond ik het belangrijk dat het een grotere muis was die comfortabel in de hand lag. Ik heb ondertussen de eerste MX Master en de 2S al versleten. Dus het werd tijd voor een nieuwe.

Waar ben ik blij mee:
Het fijnste vind ik dat het werkt via bluetooth. Regelmatig gebeurde het dat ik de receiver nog aan mijn laptop had zitten en mijn laptop in de sleeve wilde doen. Dit paste niet en er is zelfs al eens een keer een usb-poort door afgebroken. Daarnaast is het wisselen tussen verschillende devices erg fijn. Dit is ideaal omdat ik hem ook op het werk gebruik. En als ik thuis ben kan ik zonder problemen switchen.

Verder functioneert die perfect op veel verschillende oppervlaktes. Thuis heb ik een tafel van robuuste steigerplanken waar die zonder problemen op werkt. Regelmatig gebruik ik hem ook op de bank, dat doet die ook perfect.

Het scrollwiel vind ik ook erg fijn. Als ik een andere muis gebruik en probeer te scrollen mis ik altijd de snel-scroll-functie (MagSpeed). Ook het scrollwiel aan de zijkant bij de duim heb ik zo ingesteld dat ik het volume kan regelen. Dit is ook erg prettig. Van de andere extra knoppen maak ik eigenlijk geen gebruik.

Als laatste het design. Het past perfect bij mijn XPS15, samen met de MX Keys.

Waar ben ik minder blij mee:
Ik heb maar één klein minpuntje. Ooit toen ik een oude pc wilde uittesten en de MX Master wilde aansluiten had ik geen usb-receiver bij de hand. Toen ik probeerde hem te koppelen met de bijgeleverde usb-kabel deed die niks. Dit is een situatie die een keer is voorgekomen, dus voor mij niet echt een minpunt. Maar misschien voor andere mensen wel een minpunt.

Heb jij ook een Logitech MX Master 3 Grafiet (met Unifying-ontvanger)?