1 review

Realme GT Master Edition, 6GB ram, 128GB opslag Grijs

€ 329,06
Specificaties 6,43" • 2400x1080 • 128GB - Bekijk alle specificaties

Realme GT Master Edition, 6GB ram, 128GB opslag Grijs Review

Loveit 16 december 2021, laatste update op 16 december 2021, 877 views Product gekocht

Realme GT Master Edition, 6GB ram, 128GB opslag Grijs

Deze telefoon is uitzonderlijk door zn look en feel. Hij kan zonder extra hoesje gebruikt worden doordat de achterkant (suitcase design) van Vegan leather is. De telefoon heeft een screen to bodyratio van 91,7% en is daardoor 1 vd kleinste dunste lichtste toestellen met een 120hz 6,43" Amoled display.

Pluspunten

• Unieke look en feel
  • 65w charging, vol in 33 minuten
  • Zeer responsief en snel

Minpunten

• 1 speaker design
  • Diplay geen super hoge helderheid
  • Geen Aptx , of Ldac codecs, wel AAC en SBC..

Het scherm heeft een sampling rate van 360hz en reageert dus nog 3x vaker per seconde dan een normaal 120hz display. Deze telefoon heeft Dragon trail glass wat nog best een hard glas is. Ik heb tests van 2 meter hoogte vrije val gezien (plat op het scherm en impact in de hoek en op de achterkant) en het scherm ging niet kapot...In dezelfde test sneuvelde het display van een Motorola toestel met gorilla glass 3 wel..

65w charging geeft echt heel veel rust. Je laadt je batterij het beste maar op tot 80% en dat doet de 65 watt Superdart Charger in 20 minuten. Boven 80% heb je teveel wear en verkort je de levensduur van je batterij met 50%.

Foto's maken gaat overdag goed genoeg. In het donker trekt hij soms te veel licht aan vind ik. Filmen in het donker is geen succes met deze telefoon. Blurry beelden produceert hij.

De Snapdragon 778g is razendsnel voor een midrange toestel en is met 5g ook geschikt om in de toekomst te blijven gebruiken. Tov mn vorige telefoon houdt dit toetsel het bluetooth en wifi signaal perfect gescheiden en download hij gewoon met 150mbit over wifi. Dat is de max snelheid van mijn verbinding.
Mijn vorige telefoon wilde eerst de BT uit hebben en haalde dan 80- mbit ofzo.

Nadeel is dat het toestel maar 1 speaker heeft en niet erg luid is. Via een bluetooth headphones of earbuds heb je keuze uit de SBC of AAC codec. Volgens het Realme OS is AAC high quality audio maar ik heb gelezen dat veel Android toestellen slechte performance hebben als ze AAC gebruiken. In de meeste gevallen geeft SBC beter resultaat en in alle gevallen gebruikt het minder stroom. Het resultaat is dus een karige situatie qua audio opties.

5g krijg ik volgende week.. Ik ben benieuwd wat dat voor snelheden geeft.

Dit toestel is voor zn huidge 259 euro gewoon een dikke aanrader. Heerlijk telefoontje!

Heb jij ook een Realme GT Master Edition, 6GB ram, 128GB opslag Grijs?

Korte, duidelijke review.

Hoe bevalt de telefoon na +/- 4 maanden?
En de hoelang gaat een acculading gemiddeld mee?