Panasonic Lumix S5 body

€ 1.999,-
Specificaties Losse body • 24,2MP sensor • WiFi - Bekijk alle specificaties

Panasonic Lumix S5 body Review

TouchHD 15 december 2021, 208 views Product gekocht

Panasonic Lumix S5 body

Full-frame, 4K 60-frame opnemen in 10 bit, nog mooiere kleuren dan de Canon en een hele fijne en kwalitatieve body. Nu twee weken in gebruik echt enorm onder de indruk van de kwaliteit van foto's en video's.

Pluspunten

• Perfecte kleuren
  • 4K 60-frames
  • Mooie kit-lens van 20mm-60mm

Minpunten

• geen.

Snelheid en automatiek Score: 4
Batterijduur Score: 5
Uitbreidbaarheid Score: 5
In eerste instantie zat ik aan een upgrade te denken voor mijn Sony A5000 camera: de A7iii. Echter vind ik de kleuren niet warm genoeg, mensen zien er ziekjes uit. Daarna mijn pijlen gericht op de Canon R6, of eventueel de nieuwe A7 IV. Die hebben de Color science beter voor elkaar. Dit in combinatie met een 20mm lens en een portretlens. Al met al werd dat een dure expeditie.

In de fotowinkel aangekomen maakte ik kennis met de Panasonic Lumix S5. Full-frame, 4K 60-frame opnemen in 10 bit, nog mooiere kleuren dan de Canon en een hele fijne en kwalitatieve body. De kitlens heeft met 20mm tot 60mm een heel mooi bereik en heb de 50mm f1.8 erbij genomen. Nu twee weken in gebruik echt enorm onder de indruk van de kwaliteit van foto's en video's. Zelfs zonder te bewerken zien de foto's er fantastisch uit, bekijk de foto's en video's maar eens op youtube. Autofocus is ook prima, wellicht dat dit aan de firmware update ligt (versie 2.3).

Al met al onder de indruk.

Heb jij ook een Panasonic Lumix S5 body?