BenQ GL2480 Zwart

€ 122,-
Specificaties 24" • 1920x1080 (Full HD) • 75Hz • TN • 1ms - Bekijk alle specificaties

BenQ GL2480 Zwart Review

pj.dewitte 15 december 2021, 119 views Product gekocht

BenQ GL2480 Zwart

De monitor doet heel goed waarvoor ik het kocht: beeld weergeven. Toch kan je hier en daar merken dat het een goedkoop scherm is. Het belangrijkste minpunt is de elektrische bouwkwaliteit: als ik mijn bureaulamp aanzet, valt het scherm 1 seconde uit.

Pluspunten

• Doet wat het moet doen
  • Zo mooi als andere schermen

Minpunten

• Valt 1s uit bij aan/uit bureaulamp
  • PC detecteert scherm uit niet

Ik heb dit scherm gekocht omdat ik een goedkoop tweede scherm wou. Dat doet het prima: het beeld is mooi en past prima bij mijn bestaande scherm. Ik ben niet veeleisend en heb weinig vergelijkingsmateriaal, maar voor de gemiddelde gebruiker zal de beeldkwaliteit zeker voldoende zijn.

Toch zijn er een aantal zaken waaraan je merkt dat het een goedkoop scherm is. Alleen het eerste punt is een echte misser, de rest valt te verwachten als je voor de goedkoopste optie gaat.

1. Als ik mijn bureaulamp aan- of uitzet, valt het scherm 1 seconde uit. Dat is niet heel storend, maar geeft wel aan dat de elektrische bouwkwaliteit niet top is. Het vorige scherm had hier geen last van.

2. Ik gebruik het scherm als tweede scherm. Als ik het scherm uitschakel met de stand-by knop op het scherm, omdat ik voor langere tijd maar 1 scherm nodig heb, heeft mijn PC (in tegenstelling tot bij mijn vorige scherm) dat niet door. Vervelend, want een deel van de applicaties staat of opent nu op een scherm dat niet aan staat.

3. De stand-by led is best fel. Nergens voor nodig en storend in een donkere kamer, maar makkelijk op te lossen met wat tape.

Het eerste punt deed me overwegen de monitor terug te sturen, maar uiteindelijk sloeg de balans toch net door naar houden.

Heb jij ook een BenQ GL2480 Zwart?