LG Ergo 27UN880-B Zwart

€ 416,-
Specificaties 27" • 3840x2160 (4K) • 60Hz • IPS • 5ms - Bekijk alle specificaties

LG Ergo 27UN880-B Zwart Review

dafo 13 december 2021, 380 views Product gekocht

LG Ergo 27UN880-B Zwart

Prachtig 4K beeldscherm, gekocht om te gebruiken voor zowel mijn werk laptop (Dell Attitude 7400), en mijn Apple Mac mini M1.

Pluspunten

• Beeldkwaliteit
  • Bouwkwaliteit, sterke tafel-mount
  • Prachtig design
  • Makkelijk te verstellen

Minpunten

• Geen USB/KMV switch, slechts 1 USB(-C) connectie
  • Input wijzigen via menu knop omslachtig

Algemeen

Tot nu toe tevreden met het beeldscherm, vanwege de fancy voet en draagarm is de prijs wel hoger dan vergelijkbare monitors, maar wat mij betreft is dat de meerprijs waard.

Beeldkwaliteit

de 27" inch 4K resolutie is erg prettig, beeld is voldoende scherp om geen pixels te zien. De beeldinstellingen kunnen helaas niet worden aangepast via een LG app, en de helderheid is dus ook niet automatisch of via toetsenbord/functietoetsen aan te passen. Dat is wel zeker een gemiste kans. Ik ben geen expert in kleurwaardes of andere beeldkwaliteit aspecten, dus daar kan ik niets over zeggen.

Bouwkwaliteit en design

Doos voelde al flink zwaar aan, en met name de voet is zwaar en degelijk gebouwd, en ook de zwenk-arm en het mechanisme om de hoogte aan te passen zijn zeer degelijk. De tafels/bureau klem is prima verstelbaar en gemakkelijk op bijna alle bureau/tafel diktes te monteren. Aangezien mijn bureaublad redelijk dun is, moest de klem ook worden aangepast, maar met twee schroeven was dit snel aangepast. Dus geen vul-plankjes nodig!

Het schermdesign is prachtig, door de asymmetrische stand lijkt het scherm te zweven. De schermranden aan de zij- en bovenkant zijn plm 6 mm dik en daardoor oogt het scherm veel kleiner dan mijn oude 27" iMac.

Inputs switchen

Het menu knopje midden onder het scherm is niet handig om snel te switchen van computer-input. Een scherm met een ingebouwde KVM switch zou nog beter/handiger geweest zijn, zodat het schakelen tussen twee computers nog snelle kan, maar met een Logitech MX Master muis en keyboard werkt dit schakelen snel genoeg.

Heb jij ook een LG Ergo 27UN880-B Zwart?