1 review

Dell UP2720Q Zwart

€ 1.399,95
Specificaties 27" • 3840x2160 (4K) • 60Hz • IPS • 8ms - Bekijk alle specificaties

Dell UP2720Q Zwart Review

Wim De Winter 12 december 2021, 398 views Product gekocht

Dell UP2720Q Zwart

Ik heb deze monitor kunnen kopen voor €399 van een medetweaker. Voor dit geld natuurlijk een nobrainer! Ik kom van een oud Samsung 22" TN paneel, het verschil is enorm. Ik zocht een calibreerbaar scherm met goede, uniforme kleurweergave en dit scherm kreeg vrijwel overal goede reviews. Vandaar...

Pluspunten

• formaat 27" perfect voor me
  • voldoende hoge pixeldichtheid
  • goede, uniforme kleurweergave
  • zelfcalibratie, die trouwens zeer goed zou moeten zijn als ik de reviews mag geloven
  • allerlei meegeleverde kabels
  • solide voet

Minpunten

• prijs? hoewel prijs/kwaliteit me wel "normaal" lijkt

Featureset:

Ik heb de monitor aangesloten via Thunderbolt 3. Ik gebruik manjaro linux en dit ging zonder het minste probleem: inpluggen en klaar! Let wel op dat je de eerste keer het systeem (permanent) toestemming verleent voor het gebruik van de thunderboltverbinding. Deze monitor beschikt over een hele resem video- en usb ingangen. Handig bvb voor mijn logitech dongle voor het draadloze toetsenbord en muis. Het onscreen menu heb ik nog niet echt gebruikt, massa's instelmogelijkheden lijkt me.

Contrast en helderheid:

Wat mij betreft prima in orde! Niet nagemeten met losse colorimeter oid, maar voldoet prima zowel op een zonnige dag als 's avonds.

Kleurweergave:

Prima in orde lijkt me? Nog niet nagemeten, maar als ik vroeger foto's wou afdrukken klopten de kleuren of de intensiteit vaak niet. Dat probleem stelt zich nu absoluut niet meer! Scherm en foto komen overeen...

Bouwkwaliteit en afwerking:

Stevig, netjes, ook hier niets op aan te merken.

Prijs:

Da's tricky. Voor 399 euro kon ik dit niet laten, maar op het moment van schrijven kost dit scherm € 1.537,91, dat heb ik niet over voor een beeldscherm. Maar dat is mijn mening. Ik was al langer op zoek naar een zeer degelijk scherm en dit is gewoonweg de prijs die je betaald voor een scherm met deze eigenschappen denk ik.

Heb jij ook een Dell UP2720Q Zwart?