Raijintek Thetis Classic Black

€ 106,-
Specificaties Tower • 4 interne bays - Bekijk alle specificaties

Raijintek Thetis Classic Black Review

DJMaze 12 december 2021, laatste update op 13 december 2021, 283 views Product gekocht

Raijintek Thetis Classic Black

Redelijk kastje voor de prijs, maar je kan beter even verder kijken als je eisen hebt.

Pluspunten

• Compact
  • Plaatsing voeding leuk bedacht

Minpunten

• Slechte airflow
  • Met ATX mobo veel te krap en lastig
  • Zijpanelen niet stevig en snel krom
  • Meegeleverde led fan best zinloos bij dichte kast

Ik heb deze compact kast gekozen omdat er een ATX moederbord in past.
Echter kan je dan bijna helemaal niks meer aanpassen.

Het rooster bovenop zit namelijk met twee clipjes aan de binnenkant vast.
Die twee clipjes zitten aan de kant van het moederbord en daar kan je net bij.
Maar ga je extra ventilatoren aan de bovenkant monteren, dan is het achterste clipje bijna volledig ontoegankelijk.
Je zou dan het volledige moederbord moeten verwijderen om er bij te kunnen.
UPDATE: ben er achter dat ik met een stalen plaatje (geen schroevendraaier!!!) van bovenaf het rooster ook los kan wippen. Is ook priegelen, maar niet zo'n ramp als het moederbord verwijderen.

Daarnaast zit de frontpanel USB stekker bij mij tegen de achterste ventilator aan.

En bij de voorste ventilator zit het ook krap.

Voor nu heb ik er twee Arctic F12 fans in geplaatst, maar die zal ik zeker gaan vervangen voor wat stillere PWM fans.

UPDATE
Op basis van een gesprek hieronder met @Remag22 heb ik een aanpassing gedaan.
Van een Lian Li PC-V1100 had ik nog een speciale kap liggen die je op de fan monteert en de luchtstroom richting de CPU kan begeleiden.
Deze zit er nu in:

Heb jij ook een Raijintek Thetis Classic Black?

Leuke review, ik kan de pijltjes van de airflow ook wel waarderen. Is de Airflow nu beter ?
Arctic maakt best wel goede spullen. Misschien kun je in het Bios / Uefi de fanspeeds aanpassen ?
Dan hoef je geen nieuwe te kopen...

Een klein deel van de warme lucht vd voeding zal weer naar binnen komen via de opening er direct naast.
De meeste Airflow zal via de 12 cm fans gaan. Het is zaak om ervoor te zorgen dat die via een kleine omweg geen warme lucht weer naar binnen krijgen. Soms kan het daarom helpen om overbodige openingen af te sluiten waardoor de fans beter hun werk kunnen doen....
Dank je.

De airflow is beter dan toen de fan rechts onder nog de standaard meegeleverde was en naar buiten blies.
Naar buiten was mijnsinziens slechte keuze omdat de warme lucht opstijgt en weer daarboven aangezogen zal worden.

Ik ga ook zeker, waar het onderste blauwe pijltje zit, nog afplakken of een fan naar beneden laten blazen. De warme lucht uit de PSU komt anders idd naar binnen.

Zal het waarschijnlijk pas komende zomer bij warm weer gaan merken.

Ook de thermalpaste was even nadenken bij de nieuwe socket en zal ik later waarschijnlijk opnieuw doen.
Koelpasta gaat meestal geen wonderen verrichten. Maar Arctic MX 4 is altijd prima en betaalbaar.

Ik ken deze kast eigenlijk niet maar de prijs leek me vrij hoog. Zoals ik het nu zie komt dat doordat een vd kleinste kasten is waar nog een Full Size ATX bord in past, dat heeft dus idd wat nadelen met fans proppen.

Iig Zuuk6 met het verbeteren vd airflow... :)
Dank, ga zeker nog aan de slag met de airflow.

Als het niet werkt pak ik mijn oude vetrouwde Lian Li PC-V1100B PLUS II er weer bij.
Dat is een joekel van een kast, maar de airflow was subliem, en super stil.
Nadeel is dat de HDD led stekker niet past op het nieuwe MSI board en alleen USB 2 heeft, en geen 2½" bays

[Reactie gewijzigd door DJMaze op 13 december 2021 10:08]

Iig Zuuk6 met het verbeteren vd airflow... :)
Je bracht me op een idee en heb een "upgrade" gedaan ;)