Bekijk alle reviews

30-In-1 Game Collection Vol. 1, Switch Review

+2
linksquest 11 december 2021, 613 views Product gekocht

30-In-1 Game Collection Vol. 1, Switch

30-in-1 Game Collection Vol. 1 is een spel die leuk is om samen met een paar vrienden, of zoals ik samen met mijn dochter, een leuk avondje te gamen. De spelletjes zijn grappig, eenvoudig, maar vooral ook kindvriendelijk. Je krijgt veel plezier voor een schappelijke prijs die je betaalt.

Pluspunten

• Veel verschillende spelletjes
  • Simpele besturing
  • Klassiek gevoel door middel van scores
  • Leuk voor jong en oud
  • Spelletjes vrij spelen hoe je zelf wilt
  • Samen met andere kunnen spelen
  • Grafisch erg grappig

Minpunten

• Wisselen van leider omslachtig
  • Geen online multiplayer

Eindoordeel

Score: 5Per criterium
Gameplay Score: 5
Beeld Score: 5
Geluid Score: 5
Besturing Score: 5
Prestaties Score: 5
Replaywaarde Score: 5
Stabiliteit Score: 5
Prijs Score: 5
Soms heb je gewoon een zin om een simpel, leuk, maar vooral kort spelletje te spelen, of gewoon een simpele melige game voor met vrienden, dan is 30-in-1 Game Collection Vol. 1 voor de Nintendo Switch de ideale keuze, maar hoe goed en leuk is dit spel?

De naam zegt het in theorie al, 30-in-1 is een spel die bestaat uit 30 verschillende mini spelletjes. Alle spelletjes hebben in theorie geen einde, en is bedoeld om een zo hoog mogelijke score neer te zetten. Spellen kunnen bestaan uit het ouderwetse Snake, tot een heks op bezemsteel, tot een Eskimo die met een vis tegen een totenpaal slaat. De ene game is nog gekker als de andere en er zit voor iedereen wel iets leuks in.

Doel van het spel

Bij elk spel zie je rechts een score balk, die bestaat uit 4 gedeeltes en die zich tijdens het spelen vullen, zo behaal je op een gegeven moment een bronzen, zilveren of een gouden score. Het uiteindelijke doel is natuurlijk te proberen een zo hoog mogelijke score neer te zetten en met de gouden medaille er vandoor te gaan.

Spelletjes vrij spelen

Bij het begin van het spelen krijg je een stuk of 10 spelletjes die je meteen kunt spelen, die andere moet je vrij spelen. Gelukkig is dat heel makkelijk te doen en kun je zelf bepalen hoe je dat doet. Bij elk spelletje dat je speelt krijg je een score, alle scores worden bij elkaar opgeteld en zo ga je telkens in rang omhoog. Bij elke rang dat je omhooggaat speel je weer een nieuw spelletje vrij. Dus mocht je bij een spel niet goed zijn maar kun je flink wat scores behalen bij een ander spel, dan speel je die gewoon wat vaker zodat je genoeg punten verdiend.

Gameplay

Bij elk spel krijg je voor het spelen duidelijk te zien welke knoppen je precies nodig hebt, heel vaak zijn er meerdere mogelijkheden waaruit je zelf kunt kiezen hoe je hem wilt spelen. Aanpassen naar eigen smaak is helaas niet mogelijk, maar ik ben nog geen spel tegengekomen waarbij ik of me dochter de besturing niet onder de knie kregen. Soms moesten we wel even wennen omdat we net een ander spelletje hadden gedaan, maar gelukkig went dat heel snel. Alleen is soms het wisselen van speler een beetje omslachtig, omdat de persoon die aan het spelen is naar het menu moet gaan en dan wisselen moet selecteren.

Grafisch

De 30-in-1 Game Collection Vol. 1 spelletjes ogen allemaal erg kleurrijk, zien er simpel uit, maar het oogt allemaal erg duidelijk. De muziek klinkt soms erg retro achtig, iets dat ik persoonlijk wel erg leuk vind. Het menu is ook simpel en duidelijk te gebruiken. De spelletjes zien er soms zo grappig uit dat we er gewoon om moesten lachen, heel leuk gedaan.

Multiplayer

Niet elk spel heeft een multiplayer, maar in theorie kun je elk spel samen met vrienden spelen. Bij sommige moet je gewoon om de buurt een spel spelen en zelf even bijhouden wie de hoogste score heeft. Bij ander kun je samen met 1 iemand samen spelen, zoals bijvoorbeeld bij Snake. Er zijn zelf spelletjes die je moet 4 man tegelijk kunt spelen. Het enige dat er helaas niet in zit is een onlinemode, iets dat wel jammer is, maar niet per se grote misser is in dit type spel.

Conclusie – Erg leuke en verslavende mini spelletjes

30-in-1 Game Collection Vol. 1 is een spel die leuk is om samen met een paar vrienden, of zoals ik samen met mijn dochter, een leuk avondje te gamen. De spelletjes zijn grappig, eenvoudig, maar vooral ook kindvriendelijk. Je krijgt veel plezier voor een schappelijke prijs die je betaalt. Dit is een spel dat je even snel op pakt wanneer je maar een paar minuten hebt.

Bekijk alle afbeeldingen:

Heb jij ook een 30-In-1 Game Collection Vol. 1, Switch?

Deel je ervaringen en help andere tweakers!