1 review

Samsung AddWash WW10T654ALE

Niet beschikbaar
Specificaties 1.400 toeren wasmachine met 10,5kg laadvermogen - Bekijk alle specificaties

Samsung AddWash WW10T654ALE Review

AntonBunschoten 11 december 2021, 808 views Product gekocht

Samsung AddWash WW10T654ALE

Wast prima, is stil maar wasprogramma's duren lang

Pluspunten

• Stil
  • Kan op telefoon zien als de was klaar is.

Minpunten

• Wasprogramma duurt lang
  • Wasduur langer dan aangegeven
  • Krijg alleen stille melding op de telefoo

Wasresultaat Score: 4
Energieverbruik Score: 3
Droogresultaat Score: 4
Natuurlijk begeeft de oude machine het op een ongelukkig moment, vlak voor de vakantie. Na heel wat uren op internet rond gekeken te hebben besloten voor een Samsung machine te gaan. Bij Coolblue een machine uitgekozen, vandaag besteld morgen geleverd. Voor 24:00 besteld totdat bleek dat de bezorging vol zat en nog 3 dagen moest wachten.
Deze machine bij MediaMarkt besteld en de volgende dag geleverd.
De wasmachine heeft elektrische knoppen. Aanraaktoetsen voor oa aanzetten en staten van de machine. Voor het starten de knop een paar seconden indrukken, maar bij per ongeluk de aan/uit knop aanraken is de machine direct uit.
Met de draaiknop zijn programma's te selecteren die af en toe namen hebben zoals Zomerbries. Bij het selecteren van een programma zie je de maximale belading (tot 10,5 kg), de temperatuur, toerental, het aantal spoelbeurten en de wasduur. Voor een programma Katoen standaard 40 graden, 3 spoelingen en 67 minuten. Na verlaging van de temperatuur naar 30 graden het programma gestart. Helaas duurt dit programma uiteindelijk ruim 3,5 uur.
Helaas zijn niet alle programma's aan te passen. Het ECO programma wast met een temperatuur van 40-60 graden. Dit is niet aan te passen en veel kleding mag niet op 60 graden.
We wassen meestal met een volle trommel, 10,,5 kg. De oude machine had 6 kg laadvermogen. Hierdoor is meer was gewassen en besparen we op de stroomkosten.
Er zit een uitgestelde timer op. Je geeft aan hoelaat de machine klaar moet zijn. Het is mij nog niet gelukt om de minuten in te stellen, de uren lukken wel. Bij het starten van de timer draait de trommel een paar keer rond om te schatten hoelang de was gaat duren. Het wasmiddel dat in een wasbol op de was lag, ligt dus uren voor de start al op de kleding. Ik weet niet of dat kwaad kan...
Na een was of 20 moet de trommel gereinigd worden. De wasmachine vraagt of hij dit speciale programma mag starten. Tot nu toe kwam dat uit en startte ik het programma. Of de reiniging uit te stellen is, weet ik niet.
De machine bevalt goed, de deur in de deur om wasgoed roe te voegen is leuk en handig als je ziet dat je toch nog iets vergeten bent. De geluiden die het bedieningspaneel geeft tijdens het instellen van een (uitgesteld) programma kun je niet uitzetten. Dat is niet handing als je 's avonds de machine klaar zet voor de volgende dag terwijl de kinderen naast de machine slapen.
De machine in juli 2021 gekocht en als ik de pricewatch bekijk hebben we met 814 euro toch veel betaald...

Heb jij ook een Samsung AddWash WW10T654ALE?