Specificaties Accu of lader (universeel) - Bekijk alle specificaties

Veripart Cradle HTC Desire with battery slot Review

AdLentis 21 september 2010, 1.631 views

Veripart Cradle HTC Desire with battery slot

Pluspunten

• Laadschacht voor extra accu
  • Prima ondersteuning voor telefoon
  • Past als gegoten.
  • Verschuift niet bij bedienen.

Minpunten

• Beperkte laadstroom met meegeleverde adapter

De cradle is duidelijk speciaal ontworpen voor de HTC Desire, want de telefoon past er precies in. Daardoor is er voldoende ondersteuning en leunt de smartphone niet alleen op de micro-USB aansluiting. Bij andere cradles is dit regelmatig niet zo, heb ik uit reviews vernomen. Verder zitten er anti-slip noppen onder de cradle waardoor deze netjes op zijn plek blijft staan als je de telefoon bedient.

Een klein minpuntje is de meegeleverde lader. Deze wordt herkend als USB-voeding en kan met slechts 500 mA opladen (de maximumstroom voor USB). Je kunt natuurlijk standaardlader van HTC aan te sluiten, die heeft deze beperking niet. Aangezien de laadschacht en de cradle gescheiden micro-USB aansluitingen hebben op de cradle, kan maar 1 van beide hiervan profiteren. Ik weet dan ook niet hoe de laadschacht op de lader van HTC reageert.

Meegeleverd zijn een adapter met micro-USB aansluiting (voor het opladen van de extra accu) en daarnaast nog een USB kabel voor het opladen en eventueel synchroniseren van de telefoon.

Heb jij ook een Veripart Cradle HTC Desire with battery slot?

ik weet niet of de cradle zonder meer open te maken is, maar als je bij de aansluiting kunt komen waar je de telefoon opzet. dan moet je de 2 middelste aansluiting kortsluiten.
daarmee denkt de telefoon dat ie gewoon aan een reguliere lader hangt en zal dus wel snel opladen.
Kleine review, maar staat opzich wel veel in over zo'n klein product. Waar heb je 'm gekocht als ik vragen mag?
Je hebt het over een lader, dus eigenlijk is dit niets meer dan een stom stukje plastic?

Ik zoek een cradle die ook over een usb-verbinding naar de computer beschikt, en dan niet voor 25 euro exclusief kabel...
@shameete:
Dit weet ik, maar dan moet je wel een adapter hebben die ook meer dan 500mA kan leveren. Aangezien de standaardadapter van de Desire dit al kan en ook doet als je 'm aansluit op de cradle, lijkt het me niet echt zinvol om de cradle te gaan modden.

@marijni12:
Bij smartphoneshop (coolblue), voor 30 euro.

@CodeCaster:
Ik heb de review wat bijgewerkt en hoop dat je nu wat meer informatie hebt. Er zitten dus voldoende kabels bij. De cradle is dus wel wat meer dan een eenvoudig stuk plastic, zeker aangezien je er een losse accu in kunt opladen. De cradle die in de prijslijst staat is overigens niet deze.

[Reactie gewijzigd door AdLentis op 21 september 2010 00:22]