Philips 55PUS7906 Zwart

€ 582,-
Specificaties 55" • Ultra HD • LCD • HDR • 1 tuner • 50Hz - Bekijk alle specificaties

Philips 55PUS7906 Zwart Review

bunnybugs_007 8 december 2021, 778 views Product gekocht

Philips 55PUS7906 Zwart

Prima TV voor zijn prijs, maar kent wat issues.

Pluspunten

• 4K HEVC support
  • Intuïtieve smart TV
  • Scherp beeld
  • Prijs/Kwaliteit-verhouding

Minpunten

• Logitech Harmony-issues
  • Soms traag

Dit nieuwe model van Philips in huis gehaald als vervanging van onze vorige Philips waar een ongelukje mee gebeurde. Na een wat ruwe start met onze vorige televisie (firmware-issues) was dit al snel een erg fijne TV gebleken, en hierom eigenlijk weer de keuze gemaakt voor een Philips.

De TV is mooi strak afgewerkt, en voorzien van Ambilight. Montage is zeer eenvoudig, en kabels lijken gemakkelijk weg te werken via de pootjes. (Ik heb hem opgehangen, dus geen poging gewaagd.)

Installatie van het systeem is intuïtief, en kost weinig tot geen moeite. Het inloggen van het Google account is eenvoudig (het is immers een Android TV), en hij is binnen no-time startklaar.

Apps installeren en het home-screen inrichten is eenvoudig.

Ik gebruik al sinds jaar en dag een logitech Harmony universele afstandsbediening, en hier komt een kleine kink in de kabel. Voor deze afstandsbediening is het van belang dat de TV direct kan schakelen naar HDMI-inputs, om zogeheten 'activiteiten' te starten. De Philips-tv hoort dit te ondersteunen, maar doet dit NIET. Ons vorig toestel had hier ook last van, en dit is via een firmware update opgelost. Helaas komt dit dus wederom voor.

Het ophangen van de TV gaat eenvoudig via de VESA 200*200 montagepunten op de TV, al zitten deze relatief laag op het scherm. Houd hier dus rekening mee bij het plaatsen van de muurbeugel.

Heb jij ook een Philips 55PUS7906 Zwart?