Sweex Gold Dual Fan 650W Review

Visjes 25 juni 2006, 1.553 views

Sweex Gold Dual Fan 650W

Pluspunten

• prijs kwaliteit verhouding
  • warmte productie
  • koelvermogen

Minpunten

• stabiliteit

Prestaties en stabiliteit Score: 3
Aansluitingen Score: 4
Uitrusting Score: 4
Koelvermogen Score: 4
Mooie voeding voor een extreem lage prijs.

Tot nu toe helemaal geen klachten erover gehad. Het is misschien en sweex , maar presteerd perfect voor zijn prijs. Heeft standaard al veel aansluit mogelijkheden, heeft zowel 20pins als 24pins ATX voeding. Heeft wel een onder voltage, maar ik zal waarschijnelijk toch nooit zoveel aansluiten dat dit problemen zal veroorzaken. De voltages zijn wel stabiel die hij levert (screenshot bij gesloten).
Had deze voeding in de tijd gekocht voor ongeveer 40 euro, dat is zeker geen hoge prijs gezien de prestaties deze leverd.

Heb jij ook een Sweex Gold Dual Fan 650W?

Uit jouw overwegen positieve beoordeling wordt er nergens een verklaring gegeven voor het minpunt 'stabiliteit'. Als anderen zeggen dat een Sweex voedingen minder stabiel zijn, en jij dat niet zo ervaart, dan zou ik het niet als minpunt noemen in jouw survey. ;)

En hoeveel watt is deze voeding volgens de specs?
Ik zie het al.
650 Watt, staat onder de tab-bladen
650w piek ja, ik denk dat hij nog geen eens 40 sustained kan leveren. Voor 2 tientjes meer had je beter een goede voeding kunnen halen die niet op onverklaarbare wijze ermee ophoud, je hardware sloopt met instabiele voltlijnen en ook nog een een fatsoenlijke hoeveelheid vermogen levert.
Hij volstaat wel, maar het rendement is niet zo goed (ronduit slecht) van zon Sweex, dus je bent duurder uit.
Ik zou wel willen weten met wat voor harde waren die voeding was gebruikt.
hijs best positief over een voor eigen zeggen instabiele voeding... zou hij vooral dat goude erg mooi vinden?
dan is een qtec 650 watt ook goed.
Ik vraag me ook af met wat voor HW je deze voeding hebt gebruikt. Als ik de pricewatch erbij haal en rond de 40euro ga kijken kom ik op de volgende (kwalitatief betere) voedingen uit:

Antec SmartPower 2.0 SP-350, 350W (ATX12V v2.0)
Chieftec GPS-400AA-101A, 400W (ATX12V 2.0)
Tagan TG330-U01, 330W (ATX)
Levicom Xilence Power 550W (ATX 2.0)
Enermax EG385AX-VHB(G/W) SFMA, 380W (ATX)

Enfin ga zo maar door

Wordt helaas veels te weinig "gezegd" waardoor men vrij weinig heeft aan deze survey...Neem eens een voorbeeld aan bv : http://tweakers.net/productsurvey/survey/2777

Ik opteer nog steeds voor een soort stem systeem wat betreft de kwaliteit van een survey :)
Ik vind het altijd weer raar hoe mensen tegen sweex aangschoppen, net als dat er altijd tegen windows wordt aangeschopt. Ikzelf gebruik ook een A merk voeding, maar een sweex voldoet voor mensen zonder oc etc ook wel degelijk. Ik heb jaren met een lowbudget voeding gedraaid zonder problemen. Als je niet te veel tweakt en rare dingen met je voeding doet zoals 7 volt abuse en terwijl hij aanstaat apparaten aansluit, zal het gewoon volstaan.
Jammer genoeg heeft een Sweex/Q-tec voeding ook wel eens de neiging om ineens de geest te geven en een stuk hardware mee te nemen, ook zonder overdreven belasting.

Daarom is het altijd aan te raden een kwaliteitsvoeding te nemen. En die hoeven helemaal niet duur te zijn voor een budget systeem.