Sennheiser AMBEO Soundbar

€ 1.999,-
Specificaties Soundbar met 3x HDMI-in - Bekijk alle specificaties

Sennheiser AMBEO Soundbar Review

RobindeRobot 7 december 2021, laatste update op 8 december 2021, 1.527 views Product gekocht

Sennheiser AMBEO Soundbar

Beste Atmos soundbar all in one

Pluspunten

• Fantastisch geluid
  • Echte Atmos ervaring uit 1 oplossing
  • Geen subwoofer of surround speakers nodig
  • Alle standaarden ondersteund
  • Mijn vrouw is zwaar onder de indruk
  • Goede app en instelmogelijkheden

Minpunten

• Groot en zwaar
  • Geluid voor muziek is minder

Geluidskwaliteit Score: 5
Na jaren series en films te hebben gekeken op mijn stereo hifi wilde ik toch de ervaring van Atmos surround toevoegen aan de beleving.

Vanwege de aanwezigheid van de toren luidsprekers voor mijn hifi en de behoefte om mijn huis niet nog verder vol te zetten met luidsprekers, ben ik gaan onderzoeken of een soundbar iets voor mij zou zijn. Het uitkomst was als je echt een alles in 1 oplossing wil zonder subwoofer etc dan is er eigenlijk maar een optie: de Sennheiser Ambeo.

Mooie verhalen op internet over dit product maar eerst even zelf ervaren bij een dealer natuurlijk. Hoewel de luisteropstelling verre van ideaal was, vond ik de resultaten al heel indrukwekkend. De verkoper zei dat het dan thuis nog veel beter zou worden..

En dat is inderdaad het geval. Na calibratie met de meegeleverde microfoon en zorgen dat er geen obstakels tussen de wanden en plafond zitten is het resultaat echt verbluffend. Je zit echt in een Atmos bubble waarbij het geluid van alle kanten komt. Alleen echt van achteren is een stapje te ver voor een all in 1 oplossing zoals de Ambeo. Ik vind zelf dat er geen subwoofer nodig is maar kan wel aangesloten worden.

Het belangrijkste is dat mijn film en serie beleving echt ongelooflijk is verbeterd zonder een heel huis vol speakers. Het is echt genieten en mijn vrouw is ook helemaal overtuigd en wil niet meer anders.

Heb jij ook een Sennheiser AMBEO Soundbar?

Je denkt niet dat de prijs van 2500 euro voor een soundbar een nadeel is?
Ik heb er 1995 voor betaald en dat is deze soundbar gewoon waard. Er is niks wat er qua geluid in de buurt kan komen, bekijk de reviews op YouTube maar. Maar je moet het er wel voor over hebben natuurlijk.

[Reactie gewijzigd door RobindeRobot op 26 januari 2022 11:12]

Voor jou is die 2k euro het blijkbaar waard, of dat ook voor anderen het geval is betwijfel ik.
En YT's die zo zwaar gesponsord worden dat iedere objectiviteit weg is heb ik vrij weinig mee.
Overigens laat zelfs een budget 5.1 set deze soundbar ruimtelijk gezien extreem ver achter zich. :)
Blijkbaar weinig affiniteit met hifi apparatuur maar dat is prima. Je bent ook geen doelgroep zo te horen dus waarom maak je je zo druk over die prijs als je het toch niet gaat kopen. Ik zou zeggen ga eens gratis luisteren bij Hifi Klubben, dat heeft mij in volle overtuiging over de streep getrokken. Budget systemen hebben ook klanten nodig, maar ga het niet qua geluidskwaliteit vergelijken met hifi. En ja speakertjes achter zijn beter voor surround maar zien er niet uit in je woonkamer. En dat is nou juist de reden dat ik een alles in 1 systeem wilde. Als ik er maar blij mee ben toch.
Juist heel veel affiniteit met audio en Hi-fi, daarom ben ik me er ook van bewust wanneer mensen veel te veel betalen voor geluid uit maar een punt en de nogal stevige beperkingen die dat meebrengt.
Maar een keuze voor een forse rekening en slecht omgevingsgeluid ruimt idd wel de kamer op.
Ik twijfel tussen deze, de Beosound Stage en de Naim Mu-so. Heb jij bij je zoektocht deze apparaten toevallig ook vergeleken met de Ambeo?
Voor de rest zijn geld uiteraard meer dan waard als hij je bevalt; er zullen altijd mensen zijn die roepen dat Seat net zo goed is als Audi. Laat ze dat lekker vinden, ik zou voor de Audi gaan als ik het kon betalen.. 8)7