Humax iHDR-5050c Review

plork00Newbie 18 september 2010, laatste update op 18 september 2010, 1.196 views

Humax iHDR-5050c

Pluspunten

• twee zenders opnemen, tegelijkertijd een ander kijken
  • is stil
  • ziet er slick uit

Minpunten

• start traag op
  • afstandbediening voelt niet lekker aan
  • schermverlichting is te vel

Geluidskwaliteit Score: 4
Apparaat op aanraden van een collega gekocht. Hij was er heel tevreden over en dat haalde me over de streep. Op dinsdag werd de doos door TNT afgeleverd. Meteen uitgepakt en aangesloten en.. in gebruik genomen. Als je een beetje gewend bent om met dergelijke apparaten om te gaan dan wijst eigenlijk alles zichzelf. Even moeite gehad om de netwerk (provider Ziggo) goed te krijgen maar met behulp van google waren de correct instellingen zo gevonden.

Verder.. top apparaat. Twee programma's opnemen tegelijk een ander kijken, pauzeren terugspoelen in een woord TOP.

Als ik dan toch een minpunt moet noemen dan is het de afstandsbediening. Hij is gewoon te breed om lekker vast te kunnen houden (voor mijn handen dan). Gelukkig brengt logitech met de Harmony een goed alternatief. Even instellen en klaar Tweede minpunt is de opstarttijd. gewoon LANG! volgens mij ook nergens voor nodig maar ja wie ben ik. De oplossing is natuurlijk gewoon het apparaat aan laten staan..

• onkyo ds595
  • panasonic tx32lx70
  • logitech Harmony 885

Heb jij ook een Humax iHDR-5050c?

Meer advertenties

Heb deze zelf thuis ook. Het apparaat ziet er goed uit en werkt ook heel fijn.
Met de opstarttijd heb ik geen problemen, ik laat hem gewoon altijd aan staan.
Met de laatste software gaat het sneller als voorheen.
Nou, als ik niet vooraf had gelezen waar de smartcard in moest, had ik er toch aardig naar moeten zoeken en nu stopte ik hem alsnog ondersteboven in...
De netwerkinstellingen staan gewoon (op postcode) in de meegeleverde handleiding.
Twee programma's opnemen tegelijk een ander kijken
Dat werkt alleen wanneer er twee of meer in dezelfde "stream" zitten. Geen idee welke zenders bij elkaar zitten zelf. Soms werkt het, meestal niet.

Ik vind je review aan de magere kant. Hoe heb je de Humax bijvoorbeeldaangesloten op je bestaande apparatuur bijvoorbeeld? Audiosync wil nog wel eens problemen geven, dacht ik?

Dat het een TOP-apparaat is, daar zijn we het wel over eens. 8-)