WiZ Bewegingssensor

Specificaties Bewegingssensor (Wi-Fi) - Bekijk alle specificaties

WiZ Bewegingssensor Review

naftebakjeTestpanel 7 december 2021, 68 views Testpanel

WiZ Bewegingssensor

Handig als je graag een bewegingssensor hebt. Wel kan je de aan-tijd niet heel kort zetten (wellicht om batterijen te besparen).

Pluspunten

• Nette bevestiging

Minpunten

• Beperkte timing-keuzes.

Kwaliteit Score: 3

Algemeen

Mijn vrouw is een koele minnaar van technologie; de WAF (Wife Acceptance Factor; in hoeverre je je tweak-ideeën verkocht krijgt aan je teergeliefde boekhoudster O-) ) lijkt wel voor haar uitgevonden.
Dus een kritisch nootje als ik iets 'slims' wil, staat altijd klaar. "Je gaat daar toch je smartphone niet voor uithalen? En is dat een beetje mooi licht? Hoe stel je dat in?"
Zelf ben ik wel wat kritisch naar al wat onder 'domotica' wordt verkocht, "Wat is daar het praktisch nut van" (voor wie kabouter Wesley kent :Y) ). Dus kleurlampen, of verlichting die niet meer ingeschakeld kan worden met een simpele druk op de knop op de muur, daar sta ik toch wat kritisch tegenover.

Kwaliteit

De sensor zit netjes verpakt, ziet er goed afgewerkt uit, en eenmaal verbonden werkt deze wel vlot.
Wel duurt het verbinden gruwelijk lang, als het tellertje afgelopen is (en je de kinderen 3 keer ruziënd uit elkaar hebt gehaald, de tafel afgeruimd is en de vaatwas ingeladen) komt het uiteindelijk wel goed, en daarna is er geen enkel hikje meer geweest.

Featureset

Wel, hij detecteert bewegingen. En je kan (beperkt) instellen hoe lang je lamp dan aanblijft.
Ik kan me voorstellen dat je liever een oplaadbare batterij er in hebt; en die met je GSM lader jaarlijks in een uurtje weer voltankt, maar dat is vast niet te bevorderlijk voor de prijs.

Gebruiksgemak

Best wel fijn; de lamp schakelt meteen in op de gewenste helderheid en lichtkleur (stond ingesteld om zon te volgen). Handig als je met je handen vol een donker washok binnenstapt.

ondersteuning fabrikant

Eenmaal verbonden met de app, heb je een indrukwekkende lijst van integraties met andere domotica-systemen; er is voor elk wat wils. Ook zit ondersteuning goed ingebouwd. Niets op aan te merken.

Prijs/kwaliteit lijkt me best ok.

Heb jij ook een WiZ Bewegingssensor?