1 review

Sennheiser Ambeo Smart (Wit)

€ 38,91
Specificaties In-Ear met bediening - Bekijk alle specificaties

Sennheiser Ambeo Smart (Wit) Review

devvy 6 december 2021, 91 views Product gekocht

Sennheiser Ambeo Smart (Wit)

Apart product met mooi resultaat

Pluspunten

• Goede opnamekwaliteit
  • ANC

Minpunten

• Geen windscreen

Dit is typisch een product waarvan ik niet wist dat het bestond. Wel vroeg ik me altijd af hoe men die prachtige opnames maakte van een stadsatmosfeer, als ik dat probeerde met mijn Zoom H1 of mijn telefoon was het resultaat altijd mager.

Binaural recording is het toverwoord. Ik dacht altijd dat daarvoor specialistische opnameapparatuur voor nodig was, en dat klopt in zekere zin ook. Zelfs de Sennheiser Ambeo Smart is in het begin als zodanig op de markt gezet, gezien de originele vraagprijs bij introductie: 300 dollar.
Echter, in het gebruik zijn ze zeer simpel en zijn het in feite gewone smartphone-oortjes. Je ziet er ook niet direct de 300 euro aan af, moet ik zeggen. Gelukkig is de prijs inmiddels nogal gezakt en heb ik ze onder de 50 euro kunnen aanschaffen.

In het gebruik zijn ze heel eenvoudig; gewoon aansluiten en een video opnemen. Of, als je die app hebt, AudioShare geluid laten opnemen. Het resultaat is bijzonder mooi.
Wel zijn de oortjes gevoelig voor wind, al is het minder erg dan bij mijn Zoom H1 die al bij de minste beweging overstuurt. Bij niet al te veel wind is het goed te doen met de Sennheisers; maar het is jammer dat er niet iets van een windscreen is meegeleverd.

Op het internet zijn er reviews die zeggen dat de ANC niet goed werkt, maar dat is nogal overdreven, het werkt wel degelijk. Je koopt deze oortjes echter niet voor de afspeelkwaliteit, daar zijn betere alternatieven voor.

Heb jij ook een Sennheiser Ambeo Smart (Wit)?