Samsung Galaxy Watch4 Classic (42mm) Zwart

€ 148,95
Specificaties Android compatibel en 46,5g - Bekijk alle specificaties

Samsung Galaxy Watch4 Classic (42mm) Zwart Review

Wobbels 6 december 2021, laatste update op 6 december 2021, 150 views Product gekocht

Samsung Galaxy Watch4 Classic (42mm) Zwart

Een fijn horloge dat simpelweg doet wat hij moet doen.

Pluspunten

• bouwkwaliteit
  • scherm
  • Toevoeging aan telefoon

Minpunten

• Sommige meetfuncties niet heel precies.
  • batterij

Dit is mijn eerste smartwatch die ik ooit gekocht heb, en ik ben er best blij mee. Ik gebruik hem samen met een Samsung telefoon, en in dat ecosysteem past hij best goed. Sommige functies werken echter alleen met een Samsung telefoon, en dat vind ik wel jammer.

Er zitten natuurlijk allerlei sensoren op dit ding, maar ik vraag me wel af hoe betrouwbaar de metingen zijn. Op dit horloge zit nu ook voor het eerst een soort lichaamssamenstellingsmeter die meet uit hoeveel procent vet, spieren en water je lichaam bestaat. De metingen zitten meestal wel ongeveer in hetzelfde gebied, dus dat is wel weer een pluspunt.
De bloedzuurstofmeter mislukt bij mij vaak om een meting te halen, waardoor ik het opnieuw moet meten.

Qua batterijduur is hij ok. Als je hem normaal gebruikt en je gps uit laat staan gaat hij wel de hele dag mee. Ik laad hem meestal elke dag op. Als ik een uurtje ga hardlopen en ik heb de gps aanstaan samen met de hartslagmeter kan hij zo wel 30% naar beneden gaan. Als je dan ook nog via bluetooth muziek luistert zal het nog wel wat harder gaan.

Ik weet echter niet of de draairing ook 100 euro waard is. Zelf zou ik achteraf de goedkopere variant hebben genomen, maar dat is natuurlijke persoonlijke voorkeur. Door menuutjes heen scrollen is wel fijn, maar ik had het prima met mijn vinger kunnen doen en tegelijk wat geld hebben bespaard.

Ik heb erg dunne polsen (omtrek 16 cm), dus dit horloge past precies. Ik heb wel een nieuw bandje moeten kopen. Het meegeleverde bandje kon niet verticaal naar beneden, waardoor hij een beetje gek om mijn arm heen zat. Dat was opzich wel jammer.

De hoeveelheid opslag dat erop zit is ruim zat, tenzij je iemand bent die enorm veel apps en offline muziek download.

Alles samengevat vind ik het een prima horloge die voor mij wel meerwaarde bied. Ik heb er geen spijt van dat ik hem gekocht heb, al zou ik persoonlijk achteraf wel voor de goedkopere zijn gegaan.

Heb jij ook een Samsung Galaxy Watch4 Classic (42mm) Zwart?