Specificaties GF GTX 460 (725MHz), 768MB GDDR5 - Bekijk alle specificaties

MSI N460GTX Cyclone 768D5/OC Review

guidonno 19 oktober 2010, laatste update op 12 april 2012, 3.226 views

MSI N460GTX Cyclone 768D5/OC

Pluspunten

• Snel
  • Stil
  • Mooi Design
  • Veel oc potentie

Minpunten

• Geen outtake fan, warmte blijft in behuizing
  • Koeling geheugen niet optimaal
  • 768MB geheugen is met de huidige games erg weinig

Drivers en compatibiliteit Score: 4
Waarom deze kaart?
Ik heb de overstap van de HD4890 naar deze Cyclone GTX460 gedaan omdat de computer stiller moest zijn en zuiniger met de energie om moest gaan. Tevens wilde ik wel is zien hoe directx11 me zou bevallen. (tegenvaller). Met minder geheugen heb ik meer performance terug gekregen. Dit komt omdat de kaart veel oc potentie heeft wat mijn HD4890 niet had. De HD4890 werd maar zo 90 graden op 900MHZ. Dit is voor mij veel te hoog en dit heeft ook een slechte invloed op de temps van me CPU.
Zoals op de foto te zien is heeft de MSI Cyclone een DVI,VGA en micro HDMI met verloopstukje naar normaal HDMI.

Prestaties

De prestaties van dit goedkope MSI kaartje zijn subliem. Met enkel 768 MB kan ik de meeste games op Ultra aan. Dit betreft Bad Company 2 en Dirt 2. Tevens zijn zware spellen als Empire total war geen enkel probleem voor dit kaartje. Dit op de resolutie: 1920*1080
* GTA 4 levert wel problemen op deze resolutie! Dit spel eet veel geheugen!

Performance test 3DMark
MSI Cyclone GTX460 768MB OC (GPU: 825MHZ)
3DMark Vantage: GPU 13947 (Performance test), zie afbeelding
3DMark06: totaal 20657 (Default settings), zie afbeelding

Asus HD4890 1GB Voltage Edition (GPU: 925)
3DMark Vantage: 11505 (Performance test)

Overclockbaarheid
Het kaarte draait bij mij 825/1825 zonder aanpassingen van het voltage :o
Temp: 55 graden met furmark.
850/1825 is geen probleem. Ik vind 825 meer dan genoeg. Zeker omdat de 768MB meer het probleem zal zijn.
Geluid: minimaal, komt niet boven het geluid van mijn antec threehundred fans uit met deze overclock.

Warmte

Deze videokaart wordt absoluut niet warm. Onder volle belasting van Furmark komt de kaart niet boven de 55 graden uit. Ik heb de processor ook belast om de behuizing lekker op temperatuur te brengen maar dit heeft weinig effect.
MSI heeft idd met deze koeler een koele videokaart op de markt gebracht. Bijna perfect voor in een mediacenter mits deze outtake fans heeft.

Energieverbruik
De desktop verbruikt onder full load tussen de 300 en 325 W. Een voeding van tussen de vanaf 450W is dan ook wel een vereiste wil je de 80% effecientie bereiken.

Geluid
Het kaartje is lekker stil met 40DB. Dit heb ik van zit afstand gemeten. Vergeet niet dat de antec threehundred waarschijnlijk het meeste geluid produceert!

Voor 140,- is dit kaarte al te koop!. Wil je gamen of doe je veel fotobewerking. Hier een stil/koel kaartke met pittige performance }>

Updates
19-10-2010 Er zijn nieuwe Nvidia drivers uit! De prestaties zouden hierdoor omhoog moeten gaan. Dit zal ik deze dagen testen. De resultaten wat een beetje tegen bij 3DMark06, bij vantage is het verschil wel te zien.
3Dmark06 Totaal 20491
Vantage GPU 14343

!Wil je meer weten over de MSI Cyclone stuur me een DM en ik vul het review aan! }>

22-02-2012 Prestaties aangepast: Nvidia heeft de laatste tijd slechte drivers. Games als World of Tanks en BF3 werken erg slecht. Zelf in Skyrim zitten glitches. Daarom een sterretje eraf! Nog steeds zijn niet alle drivers optimaal. Inmiddels is nvidia 4 maanden verder, dit zou beter moeten kunnen!

• Antec Three hundred
  • I5 750 3.4
  • Scythe Mugen B.
  • 4GB DDR 1600MHZ Kingston
  • P7P55D
  • Be Quiet 530W
  • Windows 7 x64

Heb jij ook een MSI N460GTX Cyclone 768D5/OC?

Ik heb hem van de buurman geleend. De gebruikt hem voor het meten van de wegdek voor de provincie. Die kosten wel wat! Ik wil het wel vragen welke het was. Maar die zal wel onbetaalbaar zijn.
DM me maar dan ga ik het dit weekend effe vragen.
")
toch dank, het moet vooral betaalbaar zijn in mijn geval :( jammergenoeg telt mijn kennissenkring geen wegdekmeter bij de provincie :S
Is die overstap wel groot genoeg, van een 4890 naar een Gtx460 768mb? Hoe is de snelheidswinst?
De overstap is de moeite waard. De kaart presteert een stuk beter, is stiller en blijft koeler wat tot betere oc potentie leidt. :)
Prima review, maar op wat voor resolutie game jij? is 768 wel genoeg als je op 1920x1080 aan het gamen bent.

Mare, de temp van je 4890 had totaal geen invloed op je CPU hoor. Alleen het vermogen, als beide kaarten 150W zouden verbruiken, maar de ene op dat moment 60graden is en de ander 90. Dan zegt dat iets over de kwaliteit van de GPU koeling, maar er moet nog steeds evenveel warmte worden afgevoerd. Namelijk 150 joules/s, en dat warmt je kast op, en daar heeft je CPU last van.
Misschien dat deze kaart wat beter in staat is de 150 joules/s direct naar buiten te gooien, daar zit waarschijnlijk de winst.
De HD 4890 heeft geen outtake fan he. Warmte blijft in de kast en stijgt op en komt langs de processor. Hierdoor wordt de koude lucht die de front fan naar binnen haalt toch iets verwarmt.

Maar de Fan van de MSI GTX460 Cyclone is super! Voert alle warmte met gemak af. Ik voeg informatie toe wat betreft de resoluties. }>

Bedankt voor de informatie!
Na je review te hebben gelezen ook hier de knoop doorgehakt en deze kaart aangeschaft.
Wat een heerlijke kaart is het, Kom van de 3870 en dan is de overgang best groot.

Alleen waar halen jullie de drivers vandaag bij MSI of gewoon bij Nvidia zelf?
Ik zie namelijk een groot verschil in release datums.
Nvidia zelf! :)
Idd een heerlijk kaartje. De volgende wordt weer MSI (Cyclone)
Ik heb het gevoel dat je verbruikverhaal niet helemaal klopt.
Het is namelijk in de tests van Tweakers.net gebleken dat twee kaarten tesamen met de rest van het systeem inderdaad rond de 450 watt gaan zitten.
Jij zegt dat één kaart 300 tot 325 watt trekt..... Ik denk niet dat dat klopt, gezien ze bij dezelfde test ook hebben gekeken naar één kaart, die het hele systeem bij elkaar 302 watt liet trekken.

Bron: reviews: Test: twee GTX 460-videokaarten in sli
klopt! Dit is dan met hele pc :)
Bedankt voor de opmerking! Maandag als ik thuis ben maar is scores gaan plaatsen.

[Reactie gewijzigd door guidonno op 24 september 2010 10:42]

Hey hoeveel heb jij gelegd voor een Db metertje en waar hebje het gehaald, ik ben al even aan het kijken maar echt succesvol is het niet.

@merethil: volgens mij bedoeld hij zijn volledig systeem. gezien hij zijn i5 750 oc heeft is het best wel mogelijk dat het wat meer verbruikt.

Vriend van me heeft ongeveer zelfde setup behalve de GPU en beklaagt zijn keuze van een standaard 5770 vanwege het geluid.
hehe :) Wel mooi zon apparaat.
Maar ik verbaasde me echt met de GTX460. Heerlijk stil kaartje!
Voor FullHD gamen is de 1GB versie de betere keus op de lange termijn zou ik zeggen. Precies de reden dat ik mik op de 1GB variant :) (al dan niet de Gigabyte versie).
Raad ik idd ook aan! Maar mijn budget reikt niet verder dan 150. Ik kon 1GB met bijvoorbeeld een HD5770 maar deze is helemaal niet snel vergeleken met deze kaart. Dan de resolutie maar wat lager.