Call of Duty: Vanguard, PS4

€ 33,96
Specificaties PlayStation 4 • Shooter • 18 jaar - Bekijk alle specificaties

Call of Duty: Vanguard, PS4 Review

hamsteg 4 december 2021, laatste update op 20 december 2021, 273 views Product gekocht

Call of Duty: Vanguard, PS4

Vergelijking met Modern Warfare, houd je niet van deze shooters dan is deze review niet voor jou. Bijna net zo goed als MW, iets soepeler maar ook iets donkerder. Kan niet oordelen of er sprake is van mindere graphics.

Pluspunten

• hogere FPS
  • Gameplay iets, marginaal, beter
  • mix MW Vanguard met battlepass

Minpunten

• bugs in maps, paar keer compleet vast gezeten
  • shield van achteren niet door te komen, van voren wel?
  • Daily challenge, geen

Gameplay Score: 4
Beeld Score: 4
Geluid Score: 4
Besturing Score: 4
Replaywaarde Score: 4
Stabiliteit Score: 3
Ervaring met Vanguard is nu een week oud.

Modern Warfare begonnen de pings op te lopen bij match making dus ik ben overgestapt voor betere multi player ervaring en ben daarin niet teleurgesteld.

De installatie is vertrouwd ... een paar lang je systeem onbruikbaar ;) maar dan staat deze er ook. Vond de campaign zwak en wel enorm gestuurd, als je campaings uit vorige CoDs hebt gespeeld geen verassingen, niet vernieuwend. Leuk maar meer niet, een 6,5/10.

Op dit moment een 50 uur "ship/hause". Paar keer Hill maar dat mag je eigenlijk alleen cross-platform spelen, te vaak uitgestapt omdat de ping bij match making boven 90ms kwam en dan vreemde missers en hits plaatsvinden.

Ten opzichte van Modern Warfare is er weinig nieuws onder de zon. Je kun snel dezelfde weg bewandelen om bij een speelbare Game te komen. Vind het moeilijk om grafisch te beoordelen. De game is wat donkerder in de velden die ik tot nu toe gespeeld heb, zonder de name tag zie ik sommige spelers echt niet. MW komt wat helderder over.

Ik vind Vanguard soepel(er?) lopen, fps is inderdaad hoger. Maar subjectief is er geen direct verschil merkbaar. Gedrag van de wapens is min of meer gelijk. Puntje van kritiek is dat de wapens te modern zijn. Ik blijf Sniper Rifels in velden als Shipment te sterk vinden, veel te snelle reload en aim voor een wapen dat 8-15 kilo weegt. Wapens zijn iets meer te configureren wat leuk is. Prettig is de R2 met details wat er precies wordt aangepast. Nog echt weinig vreemd speelgedrag mee gemaakt. Nog weinig cheaters gezien, geen; Cromax is nog niet aangepast?

Heel eerlijk verwacht ik hier ook wel een paar honderd uur in te spelen. Dat voor slechts €60! Een ruim voldoende opvolger maar wel heel weinig vernieuwing (Hill is wel leuk/wapen configuratie). Vind MW 9/10 en Vanguard 8,5/10. Hoewel ik heel sceptisch was over mixen van de games voor de battle pass moet ik zeggen dat het mij nu bevalt. Ik kan switchen en gewoon doorgaan met groeien in de Battle passes.

Voor het slecht afvangen van Cheaters zou ik MW eigenlijk 7,5 moeten geven maar daar zal Vanguard ook last van gaan krijgen. Ik vind het echt slecht hoe weinig ze daar aan doen. Eens per 3 maand een ban-ronde en dat is alles. Ik speel FoE op tablet en zelfs daar herkennen al scripts. Pure onwil om mechanische/software recoil correctie niet te detecteren.

Wat ik echt mis? Daily challenge ... daarom schakel ik nog wel eens terug naar MW.

Update 20 dec 2021:
De update van 15 dec bevat een aantal vervelende bugs. Honden die niet neer te schieten zijn, je blijft in brand staan als je over een brandbom loopt. Start en End-scenes die leeg zijn.

Heb jij ook een Call of Duty: Vanguard, PS4?

Vraag & Aanbod

Meer advertenties