Denon DHT-S716H

Specificaties Soundbar met 4x HDMI-in - Bekijk alle specificaties

Denon DHT-S716H Review

itsamart1 4 december 2021, 324 views Product gekocht

Denon DHT-S716H

Soundbar met potentie, echter door Heos app bij mij niet volledig te gebruiken waardoor er een slechte soundbar overblijft.

Pluspunten

• Potentie
  • Aansluitmogelijkheden

Minpunten

• Heos app werkt niet
  • Geen treble
  • Contact Denon

Geluidskwaliteit Score: 2
Ik ben uitgebreid wezen luisteren naar de Sonos en deze Denon
In de winkel vond ik de Denon beter dan de Sonos ARC Ik heb alles vergeleken, alleen de sounbars, vervolgens met de kleinste, middelste en grootste losse speakers als surround. En met en zonder subwoofer. Voor mij was op alle vlakken de qua geluid de Denon de winnaar, helaas had deze geen Dolby Atmos maar wel weer DTS en Dolby true HD.
Verder had de Denon ook (veel) meer aansluit mogelijkheden.
Wel vind ik de producten van Sonos ook mooier vormgegeven maar ik ging voor de geluidskwaliteit.

Ik had al gelezen over de omslachtige Heos app maar ik dacht: daar vind ik mijn weg wel in.
Aangezien het toch iets meer tegenviel dan dat ik dacht, ben ik er uiteindelijk wel in geslaagd om de app onder de knie te krijgen.
Maar nu komt het: Denon had eindelijk een update voor de Heos app. Daar hebben veel mensen lang op gewacht en ik dacht gelijk "yes* dit zal vast een stuk beter worden.
Ik zat er heel ver naast, er is weinig veranderd echter bij mij werkt de app nu op veel plekken niet.
Waarvan de belangrijkste misser voor mij dat ik de treble niet meer bij kan stellen.
De equalizer kan maar 2 dingen bijstellen, treble en bas. Die laatste doet ie wel maar die vind ik eigenlijk wat minder interessant omdat een subwoofer dat veel beter doet. Ik wil gewoon sprankelend hoog horen en als dat goed was eventueel met een subwoofer aanvullen.

Een ander ding is dat ik heb geprobeerd is Denon te bereiken maar dat lukt gewoon niet.
Ik ga komende week maar even contact opnemen met de verkopende partij, het apparaat is niet stuk dus opsturen voor garantie heeft geen zin. Ik ga proberen hem in te ruilen hoewel ik de termijn voorbij ben(eigen schuld) .
Ik dacht dat er redelijk snel nog een update zou komen aangezien de aantal klachten als ik kijk bij de Heos app in de Google store. Maar het blijft opvallend stil van Denon, er reageert helemaal niemand.

Ik voeg wat afbeeldingen van de app toe om één van de problemen aan te geven. Ik ga naar dialoog en selecteer hoog, ik ga terug en deze staat gewoon weer uit. Dit gebeurt ook bij nachtmodus en ook bij geluidsmodus.

Heb jij ook een Denon DHT-S716H?

Wat je nog kunt proberen is de cache van de app verwijderen. Dikwijls zijn vage problemen dan ineens voorbij.
Had ik reeds al geprobeerd, ik heb zelfs later nog de gehele app en alles verwijderd en opnieuw ingesteld. Maar helaas, toch bedankt voor de tip.