Keysonic ACK-540RF+ Review

yogibe4rNewbie 17 september 2010, 1.048 views

Keysonic ACK-540RF+

Pluspunten

• fijne toetsaanslag
  • multitouch
  • snelle reactie
  • handig formaat

Minpunten

• geen oplaad mogelijkheid

In eerste instantie schrok ik van de vertraging zowel bij het typen alsook bij het gebruik van de touchpad. Soms sloeg hij tekens over, en ook bij het gebruik van de touchpad schoot de muiscursor onvoorspelbaar over het het scherm. Gelukkig kwam ik erachter dat het aan het systeem lag (opensuse 11.3). Op de Playstation 3 doet hij het namelijk wel prima, waarbij elke toetsaanslag nauwkeurig doorgegeven wordt en de cursor snel en voorspelbaar reageert. Verder experimenteren leverde op dat de 540RF+ ook zonder installatie uitstekend werkt onder Windows 7, Ubuntu 10.4 en opensuse 11.2.

Nu blijkt dat ook mijn opensuse 11.2 goed overweg kan met het toetsenbord, snap ik eigenlijk niet goed waarom mijn opensuse 11.3 systeem er niet overweg mee zou kunnen gaan. Het is RF technologie, mogelijk dat klokfrequenties op het moederbord hier iets mee te maken hebben.

Het toetsenbord typt fijn en voelt degelijk aan. De touchpad reageert goed, snel en met een verwaarloosbare vertraging en de multitouch functionaliteit is geinig. Het toetsenbord heeft een handzaam formaat om lekker op de bank te gebruiken voor de PS3 of multimediaPC, waarbij een afstand van 3 tot 5 absoluut geen probleem is. Het is alleen jammer dat er geen oplaad mogelijkheid/accu bij zit. Je moet 2 AAA batterijtjes vervangen.

Heb jij ook een Keysonic ACK-540RF+?

Ik ben op zich wel geintresseerd in deze ramplank. kun je er meer over vertellen en er wat fototjes bij posten?
  • Ik vraag me nog wel af hoe lang hij het doet op 2 oplaadbare AAA-tjes?
  • kun je iets zeggen over de maat van het touchpad?
  • Wat was jou motivatie om voor deze te gaan en niet voor veel van zijn concurrenten? (de edge of de trust-variant bijvoorbeeld)
  • Als je een flink stuk tekst zou tikken met dit ding, bevalt het dan nog of zijn er dingen die je dan opvallen (hoe is het met de ergonomie van dit toetsenbordje dus)
  • zit er een RF-usbstickje bij, of.. ?
Dank!
Ik heb dit ding sinds gisteren ook, wat me totaal niet bevalt is dat standaard numlock ingeschakeld is en nadat je dit disabled de instelling niet wordt opgeslagen.
Elke keer als ik mijn wachtwoord op een PC moet intikken moet ik eerst numlock disablen anders worden er cijfers voor letter ingevuld en kan ik niet inloggen.
Tevens is het zeer hinderlijk dat er geen terugmelding is dmv led dat numlock actief is of niet.
Probeer eens voordat je inlogt om de numlock uit te zetten en dan direct Opnieuw Opstarten kiezen (dus niet aanmelden). Hierna zal je numlock niet aanstaan bij het inlogscherm.
Ja je hebt gelijk, dit is dus geen negatief punt van dit keyboard.