LG DSN11RG Sound Bar AI ThinQ

€ 637,-
Specificaties Soundbar met 2x HDMI-in - Bekijk alle specificaties

LG DSN11RG Sound Bar AI ThinQ Review

Noord27 2 december 2021, laatste update op 6 september 2022, 1.219 views Product gekocht

LG DSN11RG Sound Bar AI ThinQ

Set is een regelrechte vervanger voor high-end 2.1 set. Aanrader. U bent gewaarschuwd.. 😁 Let wel op: na de laatste firmware update komt de set pas echt uitstekend uit de verf. Reviews van voor halverwege 2021 geven een verkeerd beeld.

Pluspunten

• Compleetheid (Chromecast ingebouwd)
  • Afwerking
  • Neutrale klank tijdens muziek
  • Geweldig afgestelde subwoofer
  • Draadloze aansturing subwoofer en surrounds
  • Automatische calibratie werkt subliem
  • Weinig instellingen. Maar staat bijna perfect op elkaar afgestemd

Minpunten

• Breedte. Maar past perfect bij 65' TV
  • Weinig instelmogelijkheden. Maar is niet nodig.
  • Laatste firmware Benodigd om tot zijn daadwerkelijke mogelijkheden te komen

Geluidskwaliteit Score: 5
Van high-end hi-fi naar een ruimte besparende soundbar.. Dat zou theoretisch onmogelijk zijn.

Maar dit model van LG maakt het helemaal waar. Muziek is voor mij een belangrijk punt naast films. En daarin springt deze set er uit. Geluid is heerlijk neutraal. Subwoofer is enorm goed onder controle door de aansturing. Alleen al de subwoofer van mijn oude 2.1 set kostte het dubbele als deze complete set tijdens een Black Friday aanbieding. En deze subwoofer doet door correcte afstelling niet onder. En dat voor een mini formaat subwoofer..

Automatische ruimte afstelling en handmatig per kanaal eventueel nog per dB in kunnen stellen resulteert in een systeem dat in elke modus het mamimale er uit haalt.

Afwerking is boven verwachting goed. Geborsteld aluminium met fijn gaas en fysieke knoppen. Automatisch dimbare scherm achter het gaas geeft exact weer wat je nodig hebt en direct kunt zien wat je aanpast (via App of afstandsbediening).

€599,- voor deze set, welke een correcte en neutrale klank met muziek laat tevoorschijn komen is uniek. En tijdens films.. Ik ga komende tijd films op herhaling kijken. Nu weet ik wat er miste. 😁

Heb jij ook een LG DSN11RG Sound Bar AI ThinQ?

Laatste firmware Benodigd om tot zijn daadwerkelijke mogelijkheden te komen
Ik had verwacht in de review dan terug te lezen waarom dit zo is, maar in je korte review wordt er verder met geen woord over gerept.
Dan komt de balans in het gehele systeem pas er uit. Geluid is moeilijk te omschrijven.
Hoi,
Wat is de laatste firmware versie?
Ik heb:
main:2112010
micom 2110221
Die versie heb ik ook echter start mijn bar steeds binnen enkele seconden weer vanzelf op, tenzij ik hem reset en installeer zonder google home / LG speaker app…. Heeft niemand anders hier last van?
Zal de speaker app zijn op je mobiel, zodra je die opstart op je mobiel gaat de soundbar ook aan.
Stel bijvoorbeeld je zet hem uit met de afstandbediening en kijkt op je mobiel waar de lg soundbar app nog op de voorgrond draait dan connect hij en gaat hij aan.

Alleen het kruisje in je taakbar resulteerde er bij mij niet in dat hij opstartte.
Process killen op de achtergrond bij mij ook niet.

Gewoon altijd minimaliseren dus dan heb je er geen problemen mee.

Android 11 / MIUI 12.5.8