1 review

Lenovo Legion T5 26IOB6 (90RT009DMH)

Niet beschikbaar
Specificaties Tower/desktop met Ci5-11400F en 16GB ram - Bekijk alle specificaties

Lenovo Legion T5 26IOB6 (90RT009DMH) Review

Jacobus28 2 december 2021, laatste update op 2 december 2021, 628 views Product gekocht

Lenovo Legion T5 26IOB6 (90RT009DMH)

Zeker aan te raden, erg snel en stil. Voor 1080p uitstekend. Met de huidige prijzen een prima deal voor een gtx 1660 super. 500gb is niet erg veel, maar heeft een 2e m2 slot. MOBO heeft geen XMP, dus RAM niet makkelijk uit te breiden.

Pluspunten

• Stil
  • Goede cpu koeler ipv intel koeler
  • Snel
  • 5 casefans
  • 2x pcie m2 slot
  • Wifi 6 en bluetooth

Minpunten

• Geen XMP in BIOS
  • Maar 500gb opslag
  • Geen video kabel (HDMI/displayport)

Features Score: 4
Tijdens black friday gekocht voor 800 euro (geretourneerd product, maar was alleen uit de doos geweest verder gloednieuw). Heb altijd laptops gehad, dus dit is een groot verschil. PC is erg stil en snel. Heb een 1080p 75Hz monitor, dus 1660 super is snel zat en kan al mijn games op hoog/ultra spelen. Was eerst van plan zelf iets te bouwen, maar vanwege de videokaart prijzen toch voor een prebuild gegaan. Glazen zijkant en rgb fans zijn een beetje een gimmick, maar ziet er leuk uit.
Ben erg tevreden met de cpu koeler. De i5 11400f trekt volgens HWmonitor 130-140 watt maar blijft onder de 80 graden zonder veel geluid. De gtx 1660 super blijft ook koel, mede door de 5 casefans.
Ook mooi meegenomen is de aanwezigheid van een intel netwerkkaart met WIFI 6 en bluetooth.

Nadeel is dat er maar een schijf van 500gb bij zit. Tegenwoordig zijn de games erg groot dus zit dit zo vol. Heb gelijk een samsung 980 1TB aangeschaft en in het 2e m2 slot gestoken. (allebei M2 pcie slots)
Verder is 16gb ram de komende tijd genoeg, maar had al even gekeken naar XMP in de bios. Dit blijkt bij lenovo niet te kunnen. Je moet ram gebruiken met JEDEC? Weet er niet veel van, maar als je gewoon standaard XMP ram koopt draait dit niet op de geadverteerde snelheid en kan je dit ook niet aanpassen in de BIOS. (bron: youtube video over lenovo desktops en XMP). Wil je wel XMP, ben ik bang dat je een ander MOBO moet kopen. Wel iets om rekening mee te houden. Maar zolang 16gb genoeg is, is het niet een heel groot punt.
Verder zit er alleen een stroomkabel bij en geen enkele hdmi of displayport kabel.

Ik ben erg tevreden met deze PC en denk dat ik er weer een hele tijd mee vooruit kan. Weinig echte minpunten naar mijn mening, alleen de 500gb schijf is aan de kleine kant. Wat mij betreft een aanrader.

Heb jij ook een Lenovo Legion T5 26IOB6 (90RT009DMH)?