Specificaties 22" @ 1920x1080 (TN, 5ms) - Bekijk alle specificaties

LG E2240S Zwart Review

teuneboon 16 september 2010, laatste update op 16 september 2010, 3.984 views

LG E2240S Zwart

Pluspunten

• Prijs!!
  • Kleurkwaliteit/Contract en Helderheid
  • Geen ghosting

Minpunten

• Dikke randen

Omdat ik met twee monitors wilde werken heb ik eerst één LG E2240S bij mijn Acer V22HQ gekocht. Na het ongeveer een weekje uitgeprobeerd te hebben heb ik er nog een bijgekocht. Ik heb nu dus een opstelling van 2 LG E2240S's.

Eerste indruk
Ik kreeg een grote doos binnen met daarin, goed beschermd, mijn monitor. Na alle bescherming weggehaald te hebben(ook het doorzichtige plakkerige folie wat eroverheen zat) was het eigenlijk een fluitje van een cent om het allemaal aan te sluiten. Er zitten namelijk maar 2 aansluitingen achter in het scherm: een voor stroom, een voor beeld.

Featureset
Full HD voor 22'' is eigenlijk gewoon standaard. Verder heb ik niks aan te merken op de featureset. Het heeft dan wel maar 1 video aansluiting, maar ik vind dat geen probleem.

Kleurweergave/Contrast en Helderheid
Hier komen de LED backlights goed van pas. Ik had de eerste week deze monitor staan naast mijn oude gewone LCD, en je merkt het verschil echt goed.

Ghosting
Verschillende snelle games hierop gespeeld, en gewoon 0,0% ghosting.

Pixeldefecten
Geen dode pixels, maar ik heb de schermen dan ook maar sinds kort.

Bouwkwaliteit en afwerking
Alles is stevig en is goed afgewerkt. Enige wat ik kan opmerken hierover is dat de powerknop wat backlight leaking heeft(ja serieus, de powerknop) want onder de powerknop zit het licht dat aangeeft of je monitor aanstaat.

Vormgeving
Ik vind het scherm een beetje een Apple achtige vormgeving hebben, op zich niks mis mee, behalve dan dat in dit geval de randen wel vrij dik zijn. Dit is niet fijn bij een dual-monitor setup.

147 euro inclusief verzenden is natuurlijk bijna niks voor een LED scherm van een merk als LG.

Heb jij ook een LG E2240S Zwart?

Hoe is de buzznoise?
Goede duidelijke,korte review. Ik heb alleen een vraagje:
Mijn voormalige scherm was ook een Flatron, maar die z'n beeldverhouding was echt brak, de lengte was ongeveer 2x zo groot als de breedte nou is dit niet altijd een probleem, maar wel met 19 inch. Ik heb hem nu vervangen met een Philips 24 inch, ik heb al ff gekeken deze z'n lengte is 3 cm korter als deze, en de Flatron zn breedte is groter. Ik ben op zoek naar een vervanger van mn 17 inch (ja weet het, klein), en deze is lkkr goedkoop. Dus mijn vraag: is hij een beetje prettig qua beeldverhouding? 16:9 staat in de specs en dit is mijn Philips ook, maar vraag toch voor de zekerheid ff.