Epson EH-TW740

€ 649,-
Specificaties Full HD 3LCD-beamer • 300" maximale schermdiameter - Bekijk alle specificaties

Epson EH-TW740 Review

r0bertjan 30 november 2021, 184 views

Epson EH-TW740

De beamer geeft een prima beeld maar het geluid wat de beamer produceert is toch een ergernis. Mijn inziens kun je voor hetzelfde geld een beamer van betere kwaliteit kopen.

Pluspunten

• Beeldkwaliteit

Minpunten

• Luid
  • Coil whine

Contrast / helderheid Score: 4
Verpakking
De beamer zit goed verpakt en komt met een stroomkabels en afstandsbediening.

Aansluiten
Het aansluiten is een fluitje van een cent. Stroom en HDMI aansluiten een gaan. De afstandsbediening reageert goed vanuit meerdere hoeken.

Beeldkwaliteit
De beeldkwaliteit is prima, met mooie heldere kleuren. Er zijn ook genoeg instellingen om de het beeld naar wens in te stellen. Ik heb enkel gebruik gemaakt van de normale en eco stand, beide geven een goed beeld. Wel maakt de beamer enorm veel lawaai wanneer deze op de normale stand staat. Dit wordt veroorzaakt door de ventilator. Naast de ventilator is er ook veel coil whine aanwezig op willekeurige momenten.

De keystone van de beamer werkt prima. Er is ook een optie om digitaal in te zoomen. Deze optie raad ik niet aan. Wanneer er ingezoomd wordt, worden de gedeeltes om het getoonde beeld grijs zijn nog erg duidelijk zichtbaar.

Geluid
Het geluid uit de ingebouwde speaker is niet goed, maar dat was zoals verwacht.

Heb jij ook een Epson EH-TW740?