1 review

Kolink Rocket Heavy Vented

€ 128,-
Specificaties Small form factor • 3 interne bays - Bekijk alle specificaties

Kolink Rocket Heavy Vented Review

Jessesmidt 29 november 2021, 204 views Product gekocht

Kolink Rocket Heavy Vented

Zelf deze case (versie met window) gekocht voor mijn eerste ITX build. Bouwt fijn alleen heeft wat mij betreft een aantal gebreken. Voor de window versie raad ik niet aan om voor een lucht gekoelde videokaart te gaan.

Pluspunten

• Mooi design en bouwkwaliteit
  • GPU staat mooi op display
  • Degelijke airflow op vented versie

Minpunten

• M.2 en PSU geen acieve koeling
  • Grote GPU's stikken tegen glasplaat.
  • Moederbord niet zichbaar
  • Geen ruimte om kabels weg te werken
  • Voetjes voelen goedkoop aan
  • Mounten van AIO onhandig

Voor mijn eerste ITX build heb ik de kolink rocket heavy window edition voor 95 euro op de kop getikt. Dit leek mij een goede deal aangezien ik deze destijds voor 130 euro online kon vinden. Na 6 maanden heb ik toch besloten om voor een andere case te gaan.

Ik kan deze case vooral aanraden voor mensen die een watergekoelde videokaart besluiten in te bouwen of gaan voor een iGPU. Een kleine luchtgekoelde videokaart kan ook maar deze zal lastig op een redelijke temperatuur draaien. De vented versie is dus de juiste keuze voor degene met een lucht gekoelde videokaart.

Nog een minpunt is dat de 'achterkant' van de case wordt niet actief gekoeld. De bodem van deze kant is namelijk dicht. Hierdoor kan mijn Silent Loop 240m weinig doen om de lucht weg te trekken. Nogmaals lost de vented versie lost dit op.

De enige manier om de GPU te mounten is in de vertical mounting bracken welke stabiel is. De meegeleverde PCIe bracket is PCIe3.0 wat een extra (PCIe3.0) GPU vereist om dit in de bios aan te passen. Geen fijne scenario om in te overclocken dus. Hiernaast blokkeert de videokaart volledig het zicht op het moederbord. Vooral met een AIO gemount bovenin de case. Voor de vented versie zal dit alweer niets uitmaken.

Het externe design van de case is uniek en valt mij zeker niet tegen. Intern (links voorin) zijn er beslissingen gemaakt om de stabiliteit te verbeteren, wat ook de airflow aan de voorzijde bijna volledig nutteloos maakt. In principe geen probleem aangezien aan de onderkant genoeg airflow is.

Al met al deed deze behuizing niet naar mijn verwachtingen. Ik ben zelf schuldig omdat ik dom genoeg was om te denken dat mijn RTX 3060 Ti Aorus Master hierin goed zou presteren. Uiteindelijk toch besloten om voor de Lian Li Q58 te gaan vanwege de gebrekkige koeling.

Heb jij ook een Kolink Rocket Heavy Vented?