Sony WF-C500 (Zwart)

Niet beschikbaar
Specificaties In-Ear met bediening - Bekijk alle specificaties

Sony WF-C500 (Zwart) Review

Romeo89 29 november 2021, laatste update op 12 december 2021, 246 views Product gekocht

Sony WF-C500 (Zwart)

Goede en goedkope oortjes

Pluspunten

• Design
  • Pasvorm
  • Geluidskwaliteit
  • Makkelijk indrukbare knoppen

Minpunten

• Geen omgevings geluid modus
  • Kan geen functies kiezen voor de knoppen

Ik heb deze oortjes een maand geleden gekocht en had ze terug gestuurd vanwege de knoppen die te hard waren.
Maar heb ze toch opnieuw gekocht in eerste instantie als oortjes om mee te trainen.

De oortjes zijn van plastic maar voelen wel kwalitatief.
Het doosje is ook van goede kwaliteit en lekker compact.
Sterke magneten zorgen ervoor dat de oortjes goed op hun plaats gaan wanneer je ze erin zet.
De scharnier voelt ook stevig.
Alles bij elkaar laat je wel voelen dat je degelijk product hebt.

Ik kwam van de wf1000xm3 die na ruim 2 jaar intensief gebruik wel hun tijd gehad hebben.
De batterij van het rechter oortje(het meest gebruikt) kan amper een uurtje mee en dan is het gedaan de linker houdt het beter vol (±3uurtjes)

Ik wou de xm4s halen en ga het waarschijnlijk ook nog doen als er niets beters komt als totaal pakketje in het aankomende jaar.

Ik zocht een nekband of losse oortjes om mee te trainen en de blackfriday deal heeft me doen kiezen voor de c500.
In eerste instantie zou ik de knoppen niet gebruiken want ik kies m'n playlist en ga trainen.
Maar toch even geprobeerd en bleek dat de eerste paar die ik had waarschijnlijk een defect hadden want ik moest veel harder drukken op de knoppen.

Het geluidskwaliteit is goed genoeg voor mij on the go.
De xm3s klinken beter maar de c500s produceren ook een fijne geluid.(zeker met dsee aan)
Er zit ook een equalizer op waardoor je het nog meer naar je smaak kan aanpassen.

Telefoon gesprekken zijn veel beter op de c500s.
Volgens de andere partij ben ik veel beter te verstaan en ik versta hun ook beter.

De pasvorm is ook beter zit stabiel in je oren en er is minder gewicht lijkt het omdat er niets uit je oor hangt.

Er zit 360 audio op wat wel leuk is maar er is te weinig content op tidal wat me bevalt.
De dsee is wel een fijne toevoeging.
Het geluid klinkt wat gedetailleerder.
Vooral de hoge tonen klinken wat beter.

Voor het geld zijn het erg goede oortjes.
Ze zitten goed, hebben goede geluid, 10uur batterij per lading, 10 min laden voor 1uur extra luisteren, ipx4 en hebben een compacte doosje.

Als noice canceling of omgevingsgeluid belangrijk is voor je zou ik verder zoeken.
Maar ik heb nog geen tws oortjes gehoord die beter klinken dan deze.(in de prijscategorie)

Update 12 december 2021
Ik was vergeten te vermelden dat er geen nfc op zit om te verbinden of switchen van apparaat.
Is wel een optie die ik mis nu ik 2 toestellen gebruik.

Heb jij ook een Sony WF-C500 (Zwart)?