APC Back-UPS BE850G2-GR (Europees)

€ 134,95
Specificaties UPS met 850VA capaciteit - Bekijk alle specificaties

APC Back-UPS BE850G2-GR (Europees) Review

Blauw_ 28 november 2021, laatste update op 5 december 2021, 474 views Product gekocht

APC Back-UPS BE850G2-GR (Europees)

Prima UPS voor thuisgebruik. Goede prijs/kwaliteit-verhouding. Gebruikt in combinatie met Synology DS412+ met 4 HDD's.

Pluspunten

• Gebruiksgemak
  • Mogelijkheden
  • Handmatig gecontroleerd en afgevink voor levering

Minpunten

• Relatief zwaar (4,5 kg, maar dat geldt voor alle UPS-en)

Capaciteit Score: 4
Ik heb deze UPS gekocht omdat mijn Synology DS 412+ (helaas) de nodige klappen te verduren heeft gehad nadat een aardlekschakelaar eruit vloog. Gelukkig geen schade aan de vier harde schijven gehad, maar ik wil dat graag zo houden.

Waarom heb ik voor deze gekozen? De aansluitmogelijkheden zijn prima voor thuisgebruik: 6 stopcontacten met ononderbroken stroomvoorziening (schuko) en twee stopcontacten met alleen bescherming tegen spanningspieken. Daarnaast enkele aanvullende aansluitingen: USB-A / USB-C / RJ11 (telefoonkabel) / RJ45 (UTP).

De 850 VA capaciteit en max 520 Watt zijn voldoende om mijn Synology DS 412+ met 4 HDD's en Asus RT-AX88U WiFi-router draaiende te houden bij een korte stroomonderbreking en tijdig af te sluiten als de stroomuitval langer duurt.

In tegenstelling tot sommige andere reviews zat bij mij in de doos wel een RJ45 naar USB-A datakabel, die kon ik dus gemakkelijk direct aansluiten.

Tot slot: op de UPS zit een afgetekend bonnetje met de testresultaten van de check voordat de UPS wordt ingepakt (zie afbeelding). Netjes wat mij betreft.

Heb jij ook een APC Back-UPS BE850G2-GR (Europees)?