Sony Xperia 1 III Zwart

€ 892,-
Specificaties 6,5" • 3840x1644 • 256GB (uitbreidbaar) - Bekijk alle specificaties

Sony Xperia 1 III Zwart Review

Nadinevs 28 november 2021, 93 views

Sony Xperia 1 III Zwart

Prima telefoon, prijs aan de hoge kant. De accuduur valt me tegen, geluid is mooi.

Pluspunten

• Geluidskwaliteit
  • Camera opties
  • Batterijonderhoud

Minpunten

• Vingerafdruk scanner op verkeerde plek
  • Scherpstellen camera
  • Batterijduur

Ik heb deze telefoon een aantal weken mogen testen en over het algemeen ben ik tevreden. Ik vind de telefoon een mooie uitstraling hebben. De telefoon is langwerpig en smaller dan andere high end telefoons. De achterkant lijkt wel een beetje mat qua afwerking wat goed de vingerafdrukken tegenhoud. Ik heb wel een hoesje aangeschaft ivm de gladheid van de achterkant en ter bescherming. Het scherm is mooi helder van kleur. De vingerafdruk scanner zit aan de zijkant van de telefoon. Ik vind het zelf een vervelende plek gezien mijn hand hier vaak op rust. Hierdoor kan je 30 seconden lang geen nieuwe vingerafdruk maken. Wel kun je gewoon de code van je telefoon intikken om het scherm te ontgrendelen. Het geluidskwaliteit is echt perfect, iets wat bij Sony vaak al heel goed is en dat merk je terug in de telefoon. De camera heeft ontzettend veel opties en een heel handig knopje om een foto te maken aan de zijkant van de telefoon. Wat mij opviel is dat de camera op momenten dat je snel een foto wil maken, niet goed scherpstelt. Dit is heel jammer. De batterij vind ik wel een groot minpunt. Hij gaat namelijk vrij snel leeg. Als je veel administratieve dingen moet doen, of veel moet schakelen tussen pagina's of apps gaat het heel snel leeg. Ook als je spelletjes wil spelen, moet je hem echt nog een keer op de oplader hangen. De batterij laadt dan ook niet heel snel op, wat ook jammer is. Wel zijn er opties om je batterij goed te onderhouden. Dit wordt als pop up aangegeven tijdens het opladen. Ik maak nog geen gebruik van 5G dus hier kan ik niet veel over vertellen. Wel handig dat dit al beschikbaar is. Ook handig dat er nog een aansluiting voor een koptelefoon aanwezig is. Ik vind de telefoon persoonlijk wel heel erg duur. Ik zou hem dan ook niet zomaar kopen in de winkel. Dit vind ik wel echt een tegenvaller. Verder zit er een goede processor in en loopt alles soepel.

Heb jij ook een Sony Xperia 1 III Zwart?

Vraag & Aanbod