Logitech MX Master 3 Grijs (met Unifying-ontvanger)

€ 89,95
Specificaties Bluetooth muis en 4.000dpi sensor - Bekijk alle specificaties

Logitech MX Master 3 Grijs (met Unifying-ontvanger) Review

E Pericoloso 28 november 2021, 535 views Product gekocht

Logitech MX Master 3 Grijs (met Unifying-ontvanger)

Prachtig instrument. Werkt prima met 1 computer. Alle kleuren zijn goed, want de kleur is volstrekt irrelevant.

Pluspunten

• Ergonomisch doordacht
  • Zéér functioneel
  • Past als een handschoen

Minpunten

• Rechter muisknop te zwak afgeveerd
  • Batterij niet verwisselbaar
  • Geen opbergplaats usb-ontvanger

De Logitech MX Master 3 is de beste muis die ik ooit onder de handpalm heb gehad. Uitgezonderd 1 aspect dat de muis een goed scorepunt deed missen.

Ontelbare keren heb ik ongewild de rechter muisknop geactiveerd. Of het is door minder soepele vingerkootjes (77 jaar oud), of een zware vinger of door een designfoutje, laat ik in het midden. Maar als er veel gebruikers mijn stelling beamen, tja, dan zal het wel degelijk een designfoutje zijn.

't Is zéér vervelend voortdurend de ongevraagde context menu te moeten wegklikken. Volgens mij is die muisknop te zwak afgeveerd.

Maar gelukkig heb ik een zéér simpel en erg efficiënt truukje bedacht: een kort stukje elastiek, 2 cm lang, tussen de knop en de behuizing gestoken geeft net genoeg verhoogde veerkracht om het ongewild rechts klikken te voorkomen.

Het elastiekje heeft hiermee het ontbrekend punt voor 10/10 opgehaald. Iemand met een zware rechter wijsvinger kan voor de linker muisknop hetzelfde truukje toepassen.

Wel spijtig dat ik nog geen grijs elastiek heb gevonden.

En goedkoper kan het echt niet.

Heb jij ook een Logitech MX Master 3 Grijs (met Unifying-ontvanger)?

Mooie review. Ik moest wel lachen. Ik heb deze muis ook, en ik moet zeggen dat ik persoonlijk geen last heb van de rechtermuisknop afvering.

Leuk om te melden is dat de muis ook kan worden gekoppeld met 2 extra transcievers, en dat je dus meerdere computers kunt bedienen met een simpele druk op de wisselknop onderop. Voor serieuze toepassing gebruik je dan toch een KVM switch, maar ik gebruik het toch wel eens als ik thuis toch de laptop van beneden boven heb staan of iets dergelijks.
Tja, sinds ik pensioen heb aanvaard gebruik ik nog slechts 1 computer.

Ik kan dus die KVM functie niet beoordelen. En als ik dat niet eens vermeld, dan kan ik ook geen flaters erover vertellen.

Wat de MX Keys betreft, games speel ik uitsluitend met een controller. Games die dat niet voorzien koop ik gewoon niet. Mechanische toetsen zijn dus niet aan mij besteed. Het compacte, lage (geen polssteun nodig) maar het toch voldoende zware (het verschuift niet ongewild) en full size Logitech toetsenbord geeft me 100 % voldoening. Alleen heb ik wel het middenste apparaatvoetje weggenomen zodat er een A4-tje of 2-3 kan onder schuiven. En ik heb niet zodanig zware vingers en toetsaanslag dat het ding doorbuigt.

[Reactie gewijzigd door E Pericoloso op 30 november 2021 04:40]