1 review

Philips 58PUS8536/12 Zilver

€ 642,-
Specificaties 58" • Ultra HD • LCD • HDR • 1 tuner • 60Hz - Bekijk alle specificaties

Philips 58PUS8536/12 Zilver Review

Poebie 28 november 2021, 2.734 views Product gekocht

Philips 58PUS8536/12 Zilver

Een 4K televisie die mijn verwachtingen voor nu meer dan waar maakt. De stap van 42" naar 58" is enorm groot, maar hierdoor is de filmbeleving geweldig. Veel mogelijkheden om in te stellen zoals kleur, scherpte, geluid, maar ook de vele aansluitmogelijkheden.

Pluspunten

• Groot beeld
  • Stevige voet
  • Ambilight
  • Voldoende apps
  • Veel mogelijkheden

Minpunten

• Kras gevoelig scherm

Na het ombouwen van mijn woonkamer zat ik verder van mijn vorige Philips tweezijdig Ambilight televisie. Deze oude televisie was 1 van de eerste smart televisies waardoor ik hier al iets mee bekend ben. De stap terug van 100Hz naar 50Hz valt ongelofelijk mee. In ieder geval kan ik nu de ondertiteling weer normaal lezen.

Het unboxing was wel even een dingetje. Dit kun je het beste samen met iemand anders doen. De TV weegt zonder voet 17,4 kg en met voet 20,2 kg volgens de specificaties. Je kunt dit wel tillen, maar vanwege de grote is dit ietwat lastig. De TV wordt in een grote doos geleverd met de nodige beschermingselementen.

Na wat stoeien de TV uit de doos gekregen en eerst plat op de salontafel gelegd waarna je de bijgeleverde voet kunt monteren. Als je de handleiding volgt is dit erg makkelijk om te doen. Zorg voor een degelijke kruiskop schroevendraaier. De schroeven worden geleverd in 2 zakjes. Het zakje met 3 schroeven is om de voet, die uit 2 delen bestaat, aan elkaar te bevestigen. Het zakje met 4 schroeven is om de voet achterop de TV te monteren. Let op dat je eerst nog even kijkt of de TV recht op de voet staat. Als deze teveel naar links of naar rechts overhelt, kun je dit nl stellen door de voet er eerst weer af te halen, de juiste stelschroef te draaien en de voet weer terug te bevestigen, voordat je de TV op zijn definitieve plek zet. Helaas zitten er een paar krasjes op mijn scherm, dus daar moet ik nog contact over opnemen. Ik heb de TV uit de doos gehaald en zag meteen dat er krasjes op zaten.

Nadat je dit hebt gedaan begint uiteraard het bevestigen van de kabels. Er zit een ARC mogelijkheid op voor als je de TV op een surround set wilt aansluiten wat bij mij had gekund op mijn Denon AVR-X2500H. Ik heb echter gekozen om het geluid van de TV middels een optische kabel te verbinden. Ik moet bekennen dat ik niet zo goed ben met dingen instellen, daar ik dan het overzicht kwijt raak. Voor de echte Die-Hards, is het natuurlijk wel aan te raden. Ik heb uiteraard wel gezorgd dat er een 4K HDMI kabel van mijn Denon naar mijn TV loopt. Deze heb ik op een gewone HDMI aansluiting op de TV aangesloten. Op mijn Denon heb ik al mijn andere randapparatuur aangesloten waaronder mijn BR speler, digitaal TV kastje, PS4, Chrome kastje en mijn Apple TV.

Zodra dit is gedaan de TV op stroom aangesloten. Hierna start de TV direct op. Wat ik een klein nadeel vond is dat de instructies op de TV heel snel voorbij kwamen en ik even niet goed wist wat te doen. De snelhandleiding hielp ook niet echt. Dus de handleiding online erbij gepakt die je HIER kunt vinden. Je dient nl de afstandbediening te koppelen aan de TV, maar daarvoor moet je dus de "PAIR" knop 3 seconden ingedrukt houden, waarna er een blauw lampje op de afstandbediening gaat knipperen. Alleen was het mij dus niet duidelijk dat ik de "PAIR" knop had moeten indrukken. En dan duurt het koppelen verdraaide lang en gaat je dat dus ook niet lukken. Vervolgens doorloop je de diverse settings die voor jou van toepassing zijn. Dit is echt persoonlijk dus daar kan ik je niet in adviseren.

Ik heb deze TV vrijdag aangeschaft bij Bestsellers.nl waar deze voor 749 euro te koop is/was. Omdat ik de TV heb opgehaald (zelfs dezelfde dag nog), kreeg ik 35 euro "extra" korting. Het contact met hen was supersnel per mail. Ze hadden zelfs ter plekke nog de afmetingen van het pakket voor mij gemeten om zeker te weten dat deze achterin mijn Seat Ibiza zou passen. Dit is gelukt. Ze hebben zelfs geholpen met het in de auto krijgen van het pakket. Een absolute aanrader om hier aan te schaffen. Helaas staat deze verkoper (nog) niet hier op Tweakers, wel doorgegeven of dat mogelijk is.

Zaterdag ben ik de gehele dag bezig geweest om de TV naar mijn smaak in te stellen. Smaken verschillen dus dat was wel even een dingetje. Het is jammer dat je niet net als bij een nieuwe mobiel, je de instellingen over kunt nemen van je oude device. Dan zou je in ieder geval al een basis hebben. Misschien iets voor in de toekomst.

De kleuren en helderheid en aanverwante zaken kun je naar mijn begrippen, waanzinnig uitgebreid instellen. Zie hier de diverse foto's die ik gemaakt heb. In ieder geval zijn 2 van mijn katten onder de indruk.

Je ziet dus dat de kleuren echt heel "fel" kunnen zijn, maar ook minder "fel". Het is gewoon spelen met wat je smaak is.

Daarnaast heeft de TV een uitgebreid scala aan apps. Deze kun je handig bedienen via de afstandbediening. De afstandbediening beschikt over 3 sneltoetsen, Netflix, Prime Video en Rakuten TV en aan de achterkant van de afstandsbediening zit een QWERTY toetsenbordje die voor de helft links en voor de helft rechts zit. Hierdoor kun je deze makkelijk in de hand houden. Wel vermoed ik dat als je wat dikkere vingers hebt, het wat lastiger zal zijn om in te drukken. Ik heb er zelf geen last van, maar ik had dit in een review elders gelezen. Ik kan mij daar wel iets bij voorstellen nu ik de afstandbediening zelf in handen heb gehad.

Op dit moment heeft Philips een promotie op deze televisie. Je kunt bij aankoop van deze TV 12 gratis films aanschaffen na registratie en een account op Rakuten TV aan te maken. Deze actie is geldig van 15 november 2021 t/m 23 januari 2022 en kun je HIER terug vinden. Ik heb dit vrijdagavond al gedaan en kreeg zaterdagochtend al de mail terug dat de registratie was gelukt. Je krijgt niet meteen de 12 films, maar eerst krijg je een vouchercode voor 4 films. Vervolgens krijg je tussen februari en mei 2022 iedere maand een code om 2 films te kunnen kiezen. Deze films worden jouw eigendom. Ik weet nog niet of het aanbod telkens wijzigt, maar voor nu heb ik 4 films uit dit aanbod gekozen (10 Cloverfield Lane hoort er ook nog bij):

Vanmorgen heb ik Sonic gestart om te zien of ik alles correct had aangesloten en of alles goed verliep. Zonder haperen heb ik de film kunnen kijken. Ik heb de TV wel met een kabel op internet aangesloten daar dat nu eenmaal de meest stabiele verbinding is. Via Wi-Fi moet ook kunnen, echter heb ik dit niet getest. Ambilight vind ik persoonlijk echt wat toevoegen, het kijkt een stuk rustiger. Wel heb ik de schilderijtjes die er eerst gingen weggehaald. Doordat er aan de bovenkant (nu ook) Ambilight zit, zag dat er niet mooi uit. Zie hiervoor ook de eerdere foto's.

Mijn eindoordeel voor nu is dat deze TV voor mij geweldig is. Heel veel mogelijkheden en opties. Ik vind het persoonlijk een aanrader.

Heb jij ook een Philips 58PUS8536/12 Zilver?

Beste Poebie,

Bedankt voor de mooie recentie. Kun je aangeven hoe de kijkhoek is? Ik ben nu een Philips TV gewend waarbij je vanaf links of rechts prima het beeld kunt zien (ook al is dat niet prettig TV kijken.

Met vriendelijke groet,
Rikky
Beste Rikky,

De kijkhoek is an sich prima. Wel heb je te maken met lichtinval, bijvoorbeeld van buiten in mijn geval. Mijn vorige Philips was wat dat aangaat minder gevoelig voor lichtinval. Televisie kun je overigens wel makkelijk draaien op de voet waardoor je de kijkhoek goed op kunt vangen.

Deze is van links naar rechts genomen richting het raam. En deze is genomen van rechts naar links.
Super, bedankt voor de foto's. We hebben nu ontspiegeld glas. Fijn die uitleg
Dank voor deze mooie review, dit apparaat siert sinds woensdag ook mijn huiskamer.
Graag gedaan en heel veel plezier van je televisie. Ik ben er nog steeds zeer content mee.