LG 43LM6370PLA Zwart

Niet beschikbaar
Specificaties 43" • Full HD • LCD • HDR • 1 tuner - Bekijk alle specificaties

LG 43LM6370PLA Zwart Review

anub1s17 28 november 2021, 171 views Product gekocht

LG 43LM6370PLA Zwart

beetje dik en de UI is een beetje traag maar heeft zo wel prima beeld (na flink wat instellen) en werkt wel fijn... al vind ik persoonlijk de afstand bediening nogal een irritant geval.

Pluspunten

• goedkoop
  • beeld prima
  • native plex app

Minpunten

• out the box wat flets
  • afstandbediening krap en vaag
  • trage UI

gekocht ter vervanging van een 11 jaar oude samsung UE40C6000, kon ik eindelijk van mijn chromecast met android tv af waar de plex app om de 2 filmpjes het apparaat liet herstarten.

kwa beeld was er wel flink wat instelling nodig voor het...plezant te maken, out the box was hij heel fel maar ook heel flets (kan zijn omdat ik samsung gewent ben die heel kleur rijk zijn standaard).
en het lijkt als of de samsung een iets....hogere glans laag had, hij leek zwarter terwijl hij uit stond en de kleuren kwamen iets beter naar voren, daarnaast weet ik niet of het komt door de 3" extra of die hogere glans laag maar...ik ben me opeens heel bewust dat het een 1080p tv is waar ik met de samsung wist dat het 1080p was maar beeld was prima dus waarom zou mij dat uitmaken (4k vreet ja meer stroom en....mijn hardeschijven trekken dat niet >.>)

de smart functies werken wel fijn, ik gebruik eigenlijk alleen de plex app.
deze is trager dan op de chromecast maar crashed niet om de 2 filmpjes dus...dat vind ik het al waard.

enige vreemde is dat hij geen casting ondersteund, je kunt wel content (filmpjes/foto's) van je telefoon naar je tv sturen maar casten ondersteund hij niet (misschien met een LG telefoon maar dit lijkt meer iets dat in een universele handleiding staat dan iets wat deze tv ondersteund).

en de afstand bediening ben ik eigenlijk niet zo heel kapot van. hij is fors kleiner en compacter dan de afstandbediening van de samsung maar hij is eigenlijk bijna niet in het donker te gebruiken.

omdat de oude samsung afstandbediening groter en ruimer was kon je makelijker voelen waar je op de afstand bediening zat, bovendien waren er meerdere texturen gebruikt op de knoppen om het nog makelijker te maken (en hij kon licht geven maar dat heb ik eigenlijk nooit nodig gehad).

de afstand bediening van deze tv is teminste geen "smart" remote zoals huidig bij samsung maar hij is zo klein en compact dat blind navigeren er niet echt in zit, de D pad/navigatie knoppen voelt zich exact zo aan als de knoppen er omheen, en boven de links en rechts navigatie knoppen zitten disney+ en een roku service dus als je verkeerd zit ga je een app launchen en sluit je settings etc af >.> (strax kijken of ik niet een app kan vinden om die naar wat anders te zetten want ik gebruik het allemaal niet >.<)

het verbruik t.o.v. mijn oude tv is wel heel netjes, meet hem met mijn instellingen op een 19-21w waar mijn oude toch wel op 40-55w zat met dan nog een chromecast met android tv er aan hangend

Heb jij ook een LG 43LM6370PLA Zwart?