1 review

Philips TAA4216BK/00 (Zwart)

€ 50,94
Specificaties On-Ear met bediening - Bekijk alle specificaties

Philips TAA4216BK/00 (Zwart) Review

Kario 28 november 2021, laatste update op 15 januari 2022, 253 views Product gekocht

Philips TAA4216BK/00 (Zwart)

Gekocht omdat mijn andere koptelefoon geen optie heeft om bedraad te gebruiken, deze wel. Ik kan echter nog niet vinden of de aansluiting 3 of 4 polig is, ik vermoed 3. Draadloos werkt ie goed, ik vind de geluidskwaliteit zeer acceptabel. Mooie bas en details zijn goed te onderscheiden.

Pluspunten

• Goed geluid voor de prijs (58,95)
  • Zit lekker
  • Optie om bedraad aan te sluiten

Minpunten

• Geen kabel in de doos (voor 3,5mm aansluiting)

Eerst dit: het betreft een on ear koptelefoon met bediening. Muziek starten/pauzeren en telefoneren gaat prima.

Ik heb deze nu een week in bezit en ben tevreden. Enige minpunten (voor mij) zijn dat er geen kabel met 3,5mm aansluitingen wordt bijgeleverd, en dat opladen alleen middels USB op PC of laptop kan, geen stekker dus. Daarnaast geeft de handleiding geen informatie over wat voor soort aansluiting de koptelefoon heeft, trs of trrs, dus of deze bedraad kan worden gebruikt om bijv. online te vergaderen. De vraag staat momenteel uit bij Philips. Philips' klantentenservice weet niet of het een 3 of 4-polige uitgang is omdat het nergens beschreven staat. Vind ik bijzonder.. Deze vraag werd op het forum van Philips beantwoord, de microfoon schijnt alleen te werken wanneer BT aangesloten. Inmiddels uitgeprobeerd.

Bedraad aangesloten op pc geeft duidelijke ruis, maar ik vermoed dat dit komt doordat de pc niet geaard is. Aangesloten op smartphone of studiomixer werkt prima.

De oorkussens zijn koelend mits er een luchtstroom langs gaat. Tijdens drummen zijn ze koeler dan mijn vorige koptelefoon (on ear, foam kussens), maar krijg nog warme oren. Buiten merk je wel dat ze koeler zijn, althans, in de herfst.

Als brildrager vind ik hem comfortabel zitten, ook na 2 uur geen pijnlijke oren.

Heb jij ook een Philips TAA4216BK/00 (Zwart)?