HTC Wildfire Bruin Review
Inleiding Eind augustus besloot ik, om een nieuwe Gsm te kopen, aangezien ik een goede review van deze wildfire had gelezen hier op tweakers, besloot ik om de wildfire te kopen, ik kocht hem bij Van Den Borre voor 249 euro (goedkoper bijna niet te vinden in België) Nu heb ik deze gsm bijna een maand. En hij is echt geweldig Specificaties Deze zijn uitgebreidt te bezichtigen op de website van HTC http://www.htc.com/www/product/wildfire/specification.html Wat zat er in de doos Het toestel, een usb-kabel, met stekker, gebruiksaanwijzing, 2 GB sdhc kaartje, batterij, oordopjes zie afb. 1 Eerste indruk Aangezien het mijn eerste smartphone is, en...
Pluspunten
Goedkoop gps wifi HTC sense android scherm
Minpunten
trage proccesor fototoestel batterij(in vergelijiong met een gewone gsm)
Eindoordeel
Eind augustus besloot ik, om een nieuwe Gsm te kopen, aangezien ik een goede review van deze wildfire had gelezen hier op tweakers, besloot ik om de wildfire te kopen, ik kocht hem bij Van Den Borre voor 249 euro (goedkoper bijna niet te vinden in België) Nu heb ik deze gsm bijna een maand. En hij is echt geweldig
Specificaties
Deze zijn uitgebreidt te bezichtigen op de website van HTC
http://www.htc.com/www/product/wildfire/specification.html
Wat zat er in de doos
Het toestel, een usb-kabel, met stekker, gebruiksaanwijzing, 2 GB sdhc kaartje, batterij, oordopjes
zie afb. 1
Eerste indruk
Aangezien het mijn eerste smartphone is, en het dus de eerste keer is dat ik android gebruik, was het in het begin wat zoeken.
Maar na een paar dagen gebruikte ik het toestel alsof ik het al jaren gebruik. De HTC Sense interface werkt heel intuïtief. Een punt van kritiek op dit toestel is volgens sommigen dat de schermresolutie te laag is. Ik heb daar geen last van, als je een gsm scherm gewoon bent is dit toch al een hele verbetering.
Prestaties
Een ander punt van kritiek is de trage processor. In het begin voel je daar niet veel van, maar als je een paar weken met het toestel bezig bent, en een hele boel programma's hebt geïnstalleerd, merk je soms wel dat hij vertraagt. Bij mij is hij nog maar 1 keer vastgelopen (had navigatieprogramma, download van een youtube filmpje en muziek aanstaan), maar daar heb ik voor de rest niet veel last van gehad. Ik gebruik taskkiller om mijn ramgeheugen een beetje vrij te houden, want als je een tijdje bezig bent, vertraagt het toestel wel wat. Maar effe wat progjes afsluiten en het loopt weer allemaal los. De internet paginas laden gaat redelijk vlot.
Ik heb mij ondertussen wel een nieuw minisdhc kaartje gekocht, want de 2GB is echt wel te weinig.
GPS en wifi en andere verbindingen
Ik vind dat de GPS goed werkt.
http://maps.google.be/maps/ms?ie=UTF8&hl=nl&msa=0&msid=116077137393563279719.00048f204d4c9160142a8&z=14
Deze tocht heb ik getrackt met een programmaatje (zie handige apps), En het is heel nauwkeurig. Soms kan het wel een tijdje duren voor je een gpsfix hebt, maar als je die hebt, heb je geen problemen meer. Ik heb ook een Navigatieprogrammaatje 'gevonden'
Wifi werkt heel goed. Hij verbindt vlug met free hotspots en ik heb er voorlopig nog geen klachten over. Filmpjes afspelen met youtube verloopt vlot. Als je bent verbonden, moet je in een straal van ongeveer 40 m blijven. (wat al heel wat beter is dan m'n laptop)
Aangezien de data abo's in belgië veel te duur zijn heb ik mobiel internet niet kunnen testen. Maar het gewoon telefoneren en sms'en werkt heel goed, ik woon zelf op een plek waar ik met mijn oude gsm wel eens geen signaal heb, maar met de wildfire heb ik dit nog niet voorgehad. Als je belt is je contactpersoon goed te horen.
Touchscreen en scherm
Ik heb totaal geen last van de resolutie, maar dit is pas mijn eerste smartphone, dus ik kan het nog niet vergelijken met andere (betere) toestellen. Ik vind het scherm goed, en de kleuren zijn mooi.
Het touchscreen was even wennen, maar na 3 weken werkt het toch soepel en snel. Ik kan mijn sms'en sneller intypen dan vroeger. De multitouch werkt ook heel goed. Ik ben er heel blij mee.
Fototoestel
Ik vind het fototoestel maar matig. Je moet het goed stil houden, en zelfs dan is het niet erg scherp (zie afb.2). Maar ik heb een spiegelreflexcamera, en een compactcamera. Dus ik heb het fototoestel niet nodig. De flitser is wel handig om te gebruiken als zaklamp (met de standaard zaklamp app)
batterij
Het grootste probleem van deze wildfire is de batterij. Als je de wildfire niet teveel gebruikt, dan kan hij 2 dagen zonder stopcontact, maar als je hem intensief gebruikt(GPS, wifi, muziek,youtube,...) Dan heeft hij na een dag al nood aan een stopcontactkuur.
Ik vind wel dat de wildfire snel oplaadt. In minder dan 2 uur is hij opgeladen (als hij afstaat)
Android en sense
Ik ben helemaal weg van de sense interface en van android. Het werkt gewoon goed, de verschillende homescreens wwerken heel goed. Je hebt naast je beginscherm 6 andere schermen die je volledig naar eigen inzicht kunt inrichten (bij mij is dit weer,facebook, mail, beginscherm, agenda, sms-berichten, mijn meeste gebruikte programma's) zie afb. 3 en 4
Dit werkt allemaal heel prettig.
De android market is enorm uitgebreid. Maar door de trage processor kan je wel niet alle progjes instaleren, wat wel jammer is. Maar er zijn buiten die paar programma's nog meer dan genoeg andere apps te ontdekken (hieronder krijg je mijn favoriete).
Mijn favoriete apps
Wifi analyser
Youtube downloader (om youtube filmpjes te downloaden)
TVGids.TV België
appBrain
Alchemy (een heel verslavend spelletje)
MP3 downloader vind werkelijk alle liedjes, mss wel niet zo legaal)
compass
taskkiller free (om progjes af te sluiten)
mytacks (om je tochten mee te tracken)
sportypal (trackt ook je tochten, maar berekent ook dingen die meer met sport te maken hebben)
tower raiders (verslavend spel)
BeTrains (handig als je veel met de trein reist)
IMDB
funny jokes (om eens goed te lachen)
air control lite (enorm verslavend spel)
ASTRo file manger (om je bestanden te beheren)
CAlculus tools ( voor de wiskundigen onder ons
DROPBOX !!!!
Deze apps stonden er al standaard op
Teeter
De zaklamp app
Energiewidget
besluit
Ik ben heel blij met dit toestel. Buiten de wat trage processor, het matige fototoestel en de te korte batterijduur, is dit toestel heel goed zeker voor 250 euro. Alles werkt zoals het moet werken.
Als er nog vragen zijn, stel ze gerust
als er nog iemand handige apps heeft mag hij me dat gerust laten weten
Dit is mijn eerste review dus als je nog wat tips heb om mijn stijl te verbeteren...
edit:
Ik heb een tijdje met een desire mogen werken, en het scherm van de desire is echt wel superieur t.ov. de wildfire
Maar ik ben nog altijd heel blij met mijn wildfire, tot hiertoe nog niet al te veel problemen gehad, alleen jammer dat de Angry birds niet goed op werkt
Reacties (22)
irt topic:
Ik zou wel aanraden om niet teveel van de taskkiller gebruik te maken vermits deze de accuduur ook geen goed doet.
Maar al bij al een mooie review
Dat de processor niet zo snel is, is inderdaad jammer en vervelend, maar hier koop je ook een simepele budgetsmartphone, waar je niet bij hoeft te verwachten dat je een snapdragon of a4 krijgt...
De android market is enorm uitgebreid. Maar door de trage processor kan je wel niet alle progjes instaleren
'is' = 3e persoon enkelvoud van het werkwoord 'zijn'
Ik heb hem ook. Na de Jét met hoge resolutie kan ik zeggen dat je geen bips merkt van de lagere resolutie bij normaal gebruik. Nu kon ik mijn loupe dan ook niet vinden
De jét had een 800Mhz professor en deze 500eneenbeetje. toch is de WF sneller. De Jét was ronduit sluggish.
Ik heb inderdaad helegaar niets aan te merken op het ding. Echt een geweldig toestel.
Bij het browsen wisselt het scherm soms van helderheid. Is dat normaal? Volgens mij is het een automatische helderheidsregeling die een beetje in tl-buizen trapt.
[Reactie gewijzigd door Grzzl op 25 juli 2024 13:48]
dat heb ik vooral als ik 1 of ander spel moet afsluiten, dan duurt dat altijd een tijdje
maar de processor is zeker niet hinderlijk
en voor deze prijs, kan ik eigenlijk niet klagen
ik test gewoon de kwaliteit ervan
[Reactie gewijzigd door dsid4ado op 25 juli 2024 13:48]
En de angry birds werkt ook niet al te goed(heel veel lag)
(Proximus €10/ma voor 250Mb)
greetz
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn