Epson EH-TW740

€ 649,-
Specificaties Full HD 3LCD-beamer • 300" maximale schermdiameter - Bekijk alle specificaties

Epson EH-TW740 Review

MicheltjeKNewbie 27 november 2021, 47 views

Epson EH-TW740

Voor een lekkere filmavond, voetbalwedstrijd of een Formule 1 race een geweldige ervaring, net of je er middenin zit.

Pluspunten

• Beeld
  • Beeld bij daglicht

Minpunten

• intern geluid
  • geen blutooth voor geluid

Contrast / helderheid Score: 5
Na een beetje onderzoek en het lezen van een paar recensies heb ik besloten om deze projector voor home movie-avonden en sportevenementen aan te schaffen.
Omdat ik het type persoon ben dat ik ben, heb ik het uitgepakt, aangesloten, een dvd-speler aangesloten via HDMI en meteen een film afgespeeld .
Het was midden op de dag in een kamer op het zuiden met het licht aan, en het was meteen duidelijk dat projectoren een lange weg hebben afgelegd in de 20 jaar sinds ik er een heb gebruikt .
Ik deed het licht uit en deed de jaloezie dicht en was erg onder de indruk van de helderheid van de foto, de kleuren en de enorme omvang van het beeld. De projector was 3,3 meter van de muur en het beeld was enorm, ongeveer 3 meter diagonaal.
Wat betreft de werkelijke beeldkwaliteit, nou ik gebruikte een dvd-speler van € 29,- en een oude film, het was niet de beste, ik heb hem vervolgens aangesloten op de Ziggo Topbox, opnieuw heel gemakkelijk door de HDMI-poort, selecteerde een HD-kanaal en stapte terug in verbazing, wat een verschil.
Het selecteren van de beeldmodi is gemakkelijk op de afstandsbediening en in het donker vond ik de film- of gamemodi goed voor me, de bioscoop- en heldere bioscoopmodi zijn geweldig, maar een beetje vol voor onze kleine kamer, ik zal ze gebruiken voor filmavonden in de buitenlucht, omdat de donkere avonden er aan zitten te komen.
Sommige recensies hebben het ventilatorgeluid genoemd, nou ja, tenzij je snooker in de heldere bioscoopmodus bekijkt, zul je het niet opmerken, in de gamemodus is het erg stil en hoor je het niet , wat je ook aan het kijken bent.
Het geluid van de ingebouwde luidsprekers is ok maar zal beter klinken als je hem aansluit op je JBL of soundbar, ik gebruik een JBL en het is geweldig.
Samenvattend was het heel eenvoudig in te stellen zonder zelfs de instructies te lezen, die ik nog steeds niet heb gelezen, de keystone-instellingen zijn duidelijk, net als de rest, er is veel aanpassing voor kleur en contrast voor degenen die denken dat ze weten wat ze doen, maar ik laat het met rust omdat het er toch geweldig uitziet voor mij . Er zijn misschien betere projectoren, maar dit is van een naam die ik vertrouw, tegen een prijs die ik me kan veroorloven en beter presteert dan ik had kunnen hopen.

Heb jij ook een Epson EH-TW740?