Corsair Carbide 100R Silent Edition

€ 83,01
Specificaties Tower • 4 interne + 2 externe bays - Bekijk alle specificaties

Corsair Carbide 100R Silent Edition Review

wurtel 26 november 2021, 142 views Product gekocht

Corsair Carbide 100R Silent Edition

Ik kan mij aansluiten bij de overige reviews, ik vind cable management wel meevallen. Bays voor 3,5"-disks mogen meer demping hebben, en wat strakker zitten. Aan voorkant en onder voeding zijn luchtfilters. Fan controller heb ik verwijderd, moederbord kan dat beter. Reset is zo ingedrukt. Dat fix ik nog wel.

Pluspunten

• luchtfilters
  • redelijk stil dankzij demping materiaal in panelen

Minpunten

• reset knop heel makkelijk per ongeluk te bedienen
  • aan de voorkant hadden wel meer USB aansluitingen mogen zitten

Ik kan mij grotendeels aansluiten bij de overige reviews, al vind ik de cable management wel meevallen. Misschien dat mijn keuze voor een Be Quiet! Straight Power 11 met modulaire kabels daarbij helpt.
Ik snap alleen de opmerking over 2 lege fan gaten niet; er is voor- en achter een fan. Er is de mogelijkheid om nog een fan voor de 3,5" disken te plaatsen (heb ik ook gedaan) maar als ik daar geen disken geplaatst had, dan had die lege fan positie geen probleem opgeleverd.

De drive bays voor 3,5" disks hadden wel iets meer demping mogen hebben, en wat strakker zitten. Nu is er een beetje speling die voor gerammel zorgt wanneer de disken flink druk zijn; dat ga ik met wat dempingsmateriaal oplossen. Ook is de configuratie waarbij de aansluitingen aan de achterkant zitten waardoor je verplicht beide panelen moet verwijderen als je iets met je disks gaat doen. Mijn vorige (Antec) behuizing had dezelfde idee voor plaatsen disken maar dan wel met de aansluitingen aan dezelfde kant als waar je de disks er in plaatst; een heel stuk praktischer.

Voordeel is aan de voorkant en onder de voeding luchtfilters om stof buiten te houden.
De fan controller heb ik verwijderd, het moederbord kan de fans veel beter regelen.

Grootste probleem die ik heb is dat de reset knop enorm eenvoudig in te drukken is. Ik ga daar nog iets van een plaatje overheen doen zodat dat niet per ongeluk gaat gebeuren als ik b.v. een USB aansluiting wil gebruiken. Ik snap echt niet hoe ze dit zo verzonnen hebben.

Voor de rest ben ik (zeker gezien de prijs) wel tevreden, bij mij is die ook vrij stil.

Heb jij ook een Corsair Carbide 100R Silent Edition?

Vraag & Aanbod