Sony Xperia 1 III Zwart

€ 880,-
Specificaties 6,5" • 3840x1644 • 256GB (uitbreidbaar) - Bekijk alle specificaties

Sony Xperia 1 III Zwart Review

Duinkat 25 november 2021, 295 views Product geleend

Sony Xperia 1 III Zwart

Ik vind de telefoon te duur voor de kwaliteit. Zeker omdat de speerpunten, zoals het snel opladen en de camera, waar veel reclame voor gemaakt wordt tegenvallen tijdens gebruik.

Pluspunten

• zeer snel
  • mooi scherm

Minpunten

• prijs/kwaliteit
  • langzaam laden
  • camera valt tegen
  • zeer gladde buitenkant

Ik ben na een paar weken testen maar matig enthousiast.
Het is een zeer mooie telefoon met een mooie matte achterkant welke amper vingerafdrukken laat zien. Maar zonder hoesje is hij heel glad. Wat ervoor zorgt dat tijdens het typen de telefoon uit je hand glijd.
Ondanks dat er gebruik gemaakt is van het nieuwste hard gorilla glass en ondanks dat ik nooit scherpe voorwerpen bij mijn telefoon stop had ik na 3 dagen een diepe kras in mijn scherm. Ik vind dit erg jammer en ik had er meer van verwacht.

Hij start snel en soepel op. Ik had hem snel ingesteld en kon er snel mee aan de slag. Maar er staan veel apps op welke niet verwijderd kunnen worden. Deze nemen geheugen in beslag en kunnen alleen uitgezet worden. Ik vind ik ontzettend irritant en opdringerig. Zeker omdat het apps zijn die ik nooit zou gebruiken.

Het beeldscherm is helder en heel mooie kleuren, je scrollt ermee soepel door de instagram en facebook berichten.
Er is gekozen voor een 21:9 scherm, wat erg fijn kijkt bij filmpjes of youtube. Ik moest hier wel erg aan wennen omdat hij heel smal oogt.et voordeel is dat je gemakkelijker met 1 hand kunt typen.

Opladen gaat naar mijn mening erg traag, ik vind dit tegenvallen zeker voor een telefoon uit het hogere segment. Ook had ik hier meer van verwacht omdat er over duidelijk reclame gemaakt wordt voor snel opladen.
In ongeveer een half uur is hij opgeladen tot 50% maar daarna gaat het nog langzamer en is hij pas volledig vol in 2 uur. Dan gaat de batterij wel de hele dag mee als je er niet te veel mee doet. Ook wordt hij erg warm tijdens het opladen.

Ook de camera vind ik erg tegen vallen. Hier was ik vooraf ook zeer enthousiast over en verwachte ik veel van.
Er zitten drie lenzen aan de achterkant, 16 mm (groothoek) 24 mm en 70 tot 105 mm. Je kunt gebruik maken van de basis instellen, auto en daarnaast van P/S/M. De groothoek lens zeker voor een landschap foto erg leuk en werkt prima. De volgende lens is de 24 mm lens, welke zeer mooie foto's maakt. Je kunt gebruik maken van dezelfde instellingen. De volgende is de zoomlens, in deze ben ik zeer teleurgesteld. De foto's worden niet mooi, eerst dacht ik dat er vet op de lens zat en ik bleef maar poetsen. Maar ik bleef korrelige en onduidelijke foto's maken. (zie foto)

Ik had meer verwacht van de camera en het laden en eerlijk gezegd ben ik teleurgesteld in de kwaliteit ervan.

Heb jij ook een Sony Xperia 1 III Zwart?

Vraag & Aanbod