Fossil Gen 6 Display FTW4061 44mm Zwart (Zwart)

€ 179,-
Specificaties Android, iOS compatibel en 89,4g - Bekijk alle specificaties

Fossil Gen 6 Display FTW4061 44mm Zwart (Zwart) Review

paulusverhoevenNewbie 24 november 2021, 72 views

Fossil Gen 6 Display FTW4061 44mm Zwart (Zwart)

Mocht deze horloge testen. Het is een comfortabele horloge met een mooie uitstraling en goed scherm. Accuduur had beter gemogen, maar is voldoende om niet storend te zijn.

Pluspunten

• Uitstraling
  • Scherm
  • Comfort

Minpunten

• Accuduur

De uitstraling van de Fossil Gen 6 bevalt mij wel met de uitgesproken knoppen die makkelijker in te drukken zijn. De draaikroon wordt goed beschermd in is makkelijk te bedienen. Een fijne feature om door de menu's te navigeren op de smartwatch. Met de 1GB RAM-geheugen aanwezig, alsook 8GB aan opslag, werkt de telefoon soepel en is er voldoende ruimte op muziek op te slaan. Moet deze watch nog wel testen samen met een bluetooth headset. Het 1,28 inch AMOLED-display lijkt ziet er netjes uit en heeft een mooi contrast. Wat ik wel jammer vind is de rand om de scherm, had deze graag kleiner gezien en is nu wat storend bij sommige watch-faces. Ik gebruik meestal een digitale layout en dan is dit niet zo storend maar bij een analoge layout vindt ik deze te aanwezig. Vindt de aanwezigheid van de SpO2-sensor om de zuurstofsaturatie van je bloed te meten wel een grappige feature. De hartslagsensor werkt verder goed. Er is weinig software van Fossil zelf aanwezig, maar je kunt vertrouwen op de Google Fit-apps om je conditie bij te houden, al mis ik hier wel een stress meet app. Het batterij verbruik is wel een kritiekpunt. Bij 'normaal' gebruik houd deze nu bij mij ongeveer 1,5 dag vol (dag en nacht gebruik), wat toch wel een verschil is met mijn oude smartwatch en die van mijn vrouw, die makkelijk meerdere dagen meegaat. Misschien dat dit nog verbeterd met de update naar wearos 3 volgend jaar. Er is wel een positieve kant: de Fossil Gen 6 wordt geleverd met een nieuwe, snellere oplader die je smartwatch in minder dan een uur van nul naar honderd kan opladen. Nu ligt hij s'ochtends vaak even aan de lader wat dan weer voldoende is om deze vol te laden. Over het algemeen heeft de Fossil Gen 6 verschillende voordelen ten opzichte mijn andere horloge zoals de pasvorm en uiterlijk, maar door de beperkte levensduur van de batterij kan een min punt zijn voor sommige gebruikers. Als je de horloge s'avonds tijdens het slapen niet gebruikt en dan aan de lader legt is dit echter geen probleem. Voor mij had het scherm groter gemogen en de horloge ook iets en de rand om de scherm kleiner, maar tot nu toe erg tevreden met de horloge. Komende tijd meer apps ontdekken en watchfaces.

Heb jij ook een Fossil Gen 6 Display FTW4061 44mm Zwart (Zwart)?

Vraag & Aanbod