Qware Orlando (Qwerty) Review

mythiq 24 november 2021, 339 views Product gekocht

Qware Orlando (Qwerty)

Ik zocht een toetsenbord dat fijn typt. Verdere eisen: compact, mechanisch, numpad, redelijk geprijsd. Dit toetsenbord voldoet aan al mijn eisen.

Pluspunten

• mechanisch, dus typt lekker precies
  • niet heel duur
  • compact
  • numieriek deel / numpad
  • leuke verlichting
  • anti-ghosting

Minpunten

• symbolen zeer matig leesbaar
  • geen programmeerbare toetsen
  • geen stil toetsenbord

Ik zocht een mechanisch toetsenbord dat fijn typt. Deze voelt bijna net zo fijn als een IBM model M, hoewel ze iets zwaarder typt.
Geen scherpe randen aan de toetsen, geen toetsen die elkaar bijna raken (ik testte er 1 waarbij de CapsLock heel dicht op de TAB zat; héél onhandig als je de TAB vaak gebruikt, zoals ik, en je gaat ineens zo SCHREEUWEN). De toetsen zijn misschien wat aan de kleine kant maar dat kun je verwachten, als je een compact toetsenbord koopt. Want compact is dit toetsenbord. Geen polssteun of grote randen. Wel een numeriek deel.
Voor ergonomie daarom een voldoende want net zo goed of slecht als elk gemiddeld toetsenbord.
Voor precisie geef ik een uitstekend; elke toets die ik raak én voel én hoor, heb ik ook "getypt", zonder uitzondering! Het voelt 1000x beter en typt zóó veel lekkerder dan die goedkope sponzen die bij je PC worden meegeleverd!
Ik speel zelf geen spelletjes dus de anti-ghosting kan ik qua precisie niet testen. De handleiding zegt: "26 anti-ghost toetsen, inclusief: (Q A Z W S X E D C R F V T G B M tab caps-lock l-shift l-ctrl l-alt spatie en pijltjes)" (en dat zijn er 26). aqwdfsg adfszcbv (dat waren 2 simultane aanslagen van 8 toetsen tegelijk dus dat lijkt prima te werken ;)
Ik denk dat de die-hard gamer graag wat extra uitgeeft voor leuke lichteffecten, minder lawaai bij het aanslaan en programmeerbare toetsen. Ikzelf heb voldoende aan de verlichting op zich, de "FN" knoppen die zijn voorgeprogrammeerd onder de functietoetsen (en het in Linux gewoon ook doen).

TLDR: fijn, compleet en degelijk aanvoelend mechanisch toetsenbord voor een heel redelijke prijs. Goed waar voor je geld.

Heb jij ook een Qware Orlando (Qwerty)?