ASUS ROG Spatha X

€ 139,-
Specificaties Bedrade muis met USB aansluiting Radiogestuurde muis en 19.000dpi sensor - Bekijk alle specificaties

ASUS ROG Spatha X Review

Salamanderr 24 november 2021, laatste update op 8 maart 2022, 72 views Product gekocht

ASUS ROG Spatha X

Lekkere muis voor grote handen. Knoppen aan de zijkant drukken wat moeilijk in. €150 vind ik toch te duur.

Pluspunten

• Volle muis, ligt lekker in de hand
  • Zowel bedraad als draadloos te gebruiken
  • pinky rest
  • 8 knoppen aan de zijkant

Minpunten

• €150 vind ik te duur
  • Batterij gaat maar een paar dagen mee
  • Bovenste twee knoppen aan de zijkant voelen niet stevig aan, wiebelen erg
  • Zijknoppen zijn iets te stug om in te drukken
  • Linker muisknop registreert af en toe 2 muisklikken bij eenmaal klikken. Dit gebeurt al na 3 weken.
  • Muis dubbelklikt soms bij een keer klikken. Is nu twee keer gebeurd bij twee verschillende exemplaren

Lekkere volle muis. Ligt goed in de hand. De pinky rest zorgt ook voor een lekkere houvast hoewel ik hier wel eerst aan moest wennen. De muis komt met 6 knoppen aan de zijkant en nog een 2 naast de linker muisknop. Ik vind de knoppen aan de zijkant wel redelijk stug om in te drukken en de bovenste twee knoppen aan de zijkant wiebelen een beetje, die zijn niet echt solide gebouwd.

Je kan macro's, verlichting, kalibratie en de voeding instellen en bekijken in Armoury Crate. Ik gebruikte al een Asus ROG moederbord in combinatie met deze software dus de muis werd hier ook onder gebracht.

De batterij van de muis gaat amper een week mee wat ik eigenlijk te kort vind. Gelukkig kan je de muis ook bedraad gebruiken met een meegeleverde USB-C kabel. Waar je wel op moet letten is dat het klittebandje niet blijft kleven aan de nylon behuizing van het draadje. Dit beschadigd anders snel.

Heb jij ook een ASUS ROG Spatha X?