LG Tone Free FN7 (Zwart)

€ 85,95
Specificaties In-Ear zonder bediening - Bekijk alle specificaties

LG Tone Free FN7 (Zwart) Review

BlueBart 24 november 2021, 93 views Product gekocht

LG Tone Free FN7 (Zwart)

Vlotte installatie, goed geluid, loszittende siliconen dopjes, teleurstellend slechte klantenservice.

Pluspunten

• noise cancelling
  • installatie
  • geluid

Minpunten

• aanraakbediening lastig
  • ear gels vallen eraf
  • slechte klantenservice

Ik was verrast hoe makkelijk ze mijn mijn mobiel te pairen waren en in 1 moeite door werd ook de app geïnstalleerd.
Ik verwachtte niet heel veel van de active noise cancelling, maar dat viel mij ook erg mee. Natuurlijk niet zo goed als over-ear koptelefoon, maar met name motorgeluiden worden flink gereduceerd.
Ook het geluid is prima.

De aanraakbediening is wat lastig, als je de dopjes even goed in je oor wilt doen schakelt muziek of anc al uit.

Het grootste nadeel is voor mij echter dat de voorgemonteerde siliciconen dopjes niet stevig vast zitten en er snel afvallen wanneer ik de oordopjes wil opbergen. Hierdoor durf ik ze niet buitenshuis te dragen en ben uiteindelijk één van die "ear gels" kwijtgeraakt. Op de dopjes in andere maten na is hiervoor geen reserve meegeleverd, vanwege de afwijkende maat is vervanging ook erg lastig. LG customer support is bedroevend weinig behulpzaam, verwijst naar winkel of naar Europart. Ik heb in diverse winkels hiernaar gevraagd, maar geen van alle konden zij mij helpen. Europart kan wel een complete set bestellen voor meer dan 20 euro, wat wel erg veel geld is voor een paar siliconen dopjes. Voor mij een reden om een volgende keer toch te kiezen voor een kwaliteitsmerk dat wel goede service biedt.

Heb jij ook een LG Tone Free FN7 (Zwart)?

Waarom ben je niet teruggegaan naar de winkel hiermee? Ik vind het een interessant probleem dat ik eigenlijk nog nooit tegengekomen ben op TWS-opties en in andere reviews wordt het ook niet opgemerkt. LG heeft inderdaad niet een klantenservice waarbij ze effe je los een nieuw setje eargels kunnen opsturen.

Maar wellicht dat de winkel wat voor je kan betekenen?
Ik heb ze bij Ibood gekocht, die hebben, net als andere winkels die deze earbuds verkopen, de waarschijnlijk ook niet op voorraad. Ik heb het wel als garantieprobleem gebeld en ze vragen nu het hele produkt terug te sturen, met de nodige waarschuwingen over verzendkosten en onderzoekskosten als het geen aantoonbaar defect is wat onder de garantie valt. Bij andere merken, zoals Sony, stopt de fabrikant een handjevol dopjes in een envelop en stuurt die kosteloos op. Of het is een standaardmaat die makkelijk te vervangen is. Ik probeer het nog wel verder via Ibood, mijn ervaring is dat het vaak even duurt voordat ze goed lezen.