1 review

Acer Nitro 5 AN515-43-R84P

Niet beschikbaar
Specificaties 15,6" • 1920x1080 • 512GB • AMD Ryzen 5 - Bekijk alle specificaties

Acer Nitro 5 AN515-43-R84P Review

linksquest 24 november 2021, 414 views Product gekocht

Acer Nitro 5 AN515-43-R84P

Deze Acer Nitro 5 AN515-43-R84P voor een bedrag €899,- is precies de laptop die ik zocht. Ik wilde een Gaming laptop hebben omdat ik geen desktop kan plaatsen, en om games te spelen die consoles niet krijgt. En precies daar doet hij zonder problemen.

Pluspunten

• Inhoud waar voor je geld.
  • Acer NitroScene Software is erg duidelijk.
  • Makkelijk Harde schijf erbij te pluggen.
  • Mooi design.
  • Bijna geen voor geïnstalleerde programma’s.
  • Toetsenbord verlichting.

Minpunten

• Kleur instelling van het scherm niet makkelijk aantepassen.
  • Aansluitingen van Headset met 2 pluggen niet mogelijk.

Als je richting een game laptop gaat kijken, hoor je vaak toch MSI en Asus vallen, vooral als je rond een budget van €1000 een leuke laptop zoekt. Na veel onderzoek met welke games ik zou gaan spelen en ik er minimaal in wilde hebben zitten, kwam ik uit op de Acer Nitro 5 AN515-43-R84P voor €899,-. In deze review zal ik mijn ervaring met jullie delen.

Eerlijk is eerlijk, Acer was een merk die door veel pc-gamers mij werd afgeraden, en in het verleden zelf ook een minder goede ervaring gehad met een All-in One computer van Acer. Na veel overleg en de mogelijkheid hem even te mogen proberen toch de gok gewaagd met deze Acer Nitro 5. Ik moet zeggen, ik ben zeer onder de indruk en zeer blij met deze Gaming Laptop. Games als Gears of War 4 speelt deze laptop op Ultra settings zonder problemen af. Ik haal makkelijk op deze instellingen 70 frames als ik hem op Acer Balance zet, zet ik het vermogen op max dan haal ik gemiddeld 85 frames eruit.

Design

Ik zal voor de koop dat Acer vaak als Plastic Fantasic werd omschreven, maar dat vind ik persoonlijk niet van deze laptop. De kap van het scherm voelt misschien een beetje dun aan, maar over de behuizing zelf kan ik niks verkeerd zeggen. Ik heb niet het idee dat ik hier met een goedkoop materiaal te maken heb. Vergeleken met misschien een duurdere laptop zou je misschien zeggen dat hij goedkoop aanvoelt, maar ik kan zelf niks verkeerds melden. Het rode toetsenbord ziet er heel mooi uit, hij gaat bij standaard instellingen misschien wat te snel uit, maar dat kun je via de instellingen gelukkig aanpassen. Verder heeft het een mooie afwerking met een Rode rand maar Nitro in gegraveerd is.

Scherm

Deze Acer heeft een mooi scherm, een Full HD 120hz om precies te zijn. De kleuren zijn best oké, maar er had iets meer diepere kleuren in gemogen voor mijn smaak. Vast dat je met wat instellingen hier en daar nog wat kunt aanpassen via Windows zelf, maar via de Acer NitroScene is dit helaas niet mogelijk. Het is niet heel storend en meer een persoonlijke smaak. Games zien er verder heel goed uit en alles is perfect te zien.

Geluid

Het geluid is best mooi voor een laptop van deze prijsklassen erg goed, ik heb duurdere laptops gezien die minder geluid hadden dan deze. Voor muziek te luisteren tijdens het werken is er niks op aan te merken, en ook bij het Game heb ik niet het idee dat dit geluid onder doet tegenover bijvoorbeeld een TV. Je kunt er altijd een headset op aansluiten als je bijvoorbeeld je Games in 7.1 Dolby wilt horen. Over de Headset gesproken, als je buiten koptelefoon ook microfoon wilt gebruiken, dan moet je opletten dat je Headset pakt met USB-aansluiting. Deze laptop heeft helaas maar 1 ingang, wat wel een domper is. Bijna alle Gaming Laptops die ik gezien had hebben 2 ingangen, deze helaas niet. Voor koptelefoon alleen werkt het prima, maar als je echt wilt gamen met een Headset, dan raad ik eentje met USB aan.

Krachtig genoeg

Als je net als mij een systeem zoekt voor naast je console te hebben, dan is deze laptop prima. Zoals ik al eerder vermelden, draaien games als Gears of War 4 zonder problemen op deze systemen. Er wordt vermeld dat Games als Cyberpunk niet zullen draaien, maar ik ben van mening dat het wel mee zal vallen en waarschijnlijk op een lager instelling gewoon draait. Ik vind de laptop ondanks als hij op vol vermogen draait niet al te veel lawaai maakt, iets waar ik wel blij om ben. Wel heeft deze laptop wat moeite met het spel Roller Coaster Tycoon World, maar dat probleem had ik ook bij een andere laptop, dus ben hier van mening dat het gewoon aan het spel zelf ligt. Voor de rest speelt hij alles af wat ik tot nu toe heb geprobeerd.

Uitbreiden

Iets dat mij wel even deed verrassen, is dat er een kabel bij zat dat je zelf nog een extra 2,5 inch SSD of gewone HDD kunt inbouwen. Ik had gelezen dat er plaats was voor een extra M2 schijf, maar dit vond ik persoonlijk wel mooi dat ze dit erbij leveren. Ik heb dit zelf nog niet getest, maar vind dit wel mooi voor als je 500GB te snel vol zou raken.

Specificaties

Deze Acer Nitro 5 AN515-43-R84P voor een bedrag €899,- is precies de laptop die ik zocht. Ik wilde een Gaming laptop hebben omdat ik geen desktop kan plaatsen, en om games te spelen die Nintendo en Playstation niet krijgt. Games als Gears of War, Halo en Age of Empires speelt deze laptop zonder problemen af, en daar ben ik erg blij mee. Ik kan zo toch de meeste games komende jaren spelen, al zullen nieuwere en zwaardere games als Cyberpunk het met medium tot low moeten doen, maar dat is voor mij niet heel belangrijk. Voor mij is dit een mooie aanwinst en tot heden ook te spreken over de Acer tools, hopelijk blijft dat ook zo. Deze laptop heb ik in mei 2020 gekocht.

Heb jij ook een Acer Nitro 5 AN515-43-R84P?

Vraag & Aanbod